مهرداد آهکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کل شکایات ثبت شده در سامانه سه هزار و ۸۴۲ مورد بود اظهار کرد: در حوزه راه، بیشتر شکایات با موضوع آشکارسازی موقعیت غیرمنتظره و مخاطره آمیز، خرابی روسازی، رفع نقص حفاظ های آسیب دیده، رفع مخاطرات منجر به محدودیت تردد جاده ای، پاکسازی سطح راه، نصب تابلو در پیچ های تند فاقد علائم کافی، رفع عیب تابلوها و علائم، رفع چالههای مخاطره آمیز در جادهها است.
وی تاکید کرد: در بحث مشکلات حوزه حمل و نقل کالا نیز ۷۷۰ مورد تماس داشته ایم که بیشتر در خصوص عدم پرداخت کرایه بار شرکت های باربری بوده که در این مورد روزانه بیش از ۱۰ مورد تماس با کارشناسان انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد شکایات رفع شده و همچنین موضوعاتی از قبیل دریافت کمیسیون اضافه، عدم پرداخت حق خواب، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده، عدم جوابگویی ترخیص کار و صاحب بار، عدم تخلیه بار در مقصد و صدور بارنامه سوری با کارشناسان این مرکز انجام می شود.
آهکی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر هم ۳۲۳ مورد شکایت شامل عدم صدور بلیت در مبدا سفر، تخلفات رانندگی راننده و خستگی و خواب آلودگی، برخورد نامناسب کارکنان شرکت مسافری، مسافرگیری غیرمجاز حین سفر و مهم ترین موضوع تاخیر بیش اندازه در آغاز سفر مشکلاتی هستند که طی تماس با کارشناسان مرکز مطرح می شوند و همه موارد با پیگیری اداره مسافر رفع شده است.
وی یادآور شد: ۵۵ مورد از شکایات هم در خصوص حریم راه بوده که در این حوزه مهم مشکلات شامل ایجاد راه دسترسی غیر مجاز در حاشیه راهها، تخلیه نخاله در حاشیه راهها و مهم ترین موضوع ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه راه گزارش شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان همچنین درباره بخش گویای سامانه ۱۴۱ گفت: این بخش از سامانه با شماره گیری ۱۴۱ به شکل گویا برای راهنمایی هموطنان به شکل دائم بروز رسانی میشود.
آهکی خاطرنشان کرد: در این بخش وضعیت آب و هوا، انسداد راهها، وضعیت جاده در محورهای کوهستانی و ترافیک موجود در راههای ارتباطی به تماس گیرنده اطلاع رسانی می شود.
او افزود: کارشناسان مرکز مدیریت راه ها به شکل شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات هموطنان هستند که می توانند تمامی شکایت خود را در حوزه راهداری، حمل و نقل مسافر و کالا با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها مطرح کرده و با دریافت کد پیگیری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های، پل ارتباطی کاربران جادهای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان است و کاربران می توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی و پاسخگویی اقدام شود.