مراغه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: حجم اعتبارات اشتغالزایی از محل «جز ۴ بند ب تبصره ۱۸» در سال جاری ۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که حدود ۸۰ درصد از آن به میزان ۳۵ میلیارد تومان جذب شد.

«اکبر ابراهیمی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات کم‌بهره اشتغالزایی برای ۳۷۷ مددجوی این شهرستان پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه: پارسال ۹۴ درصد اعتبارات اشتغالزایی مددجویان جذب شد

وی افزود: به مانند سال گذشته بانک‌های تجارت و ملت در اعطای این تسهیلات کمی عقب هستند و بانک تجارت حدود پنج میلیارد تومان از هشت میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی را پرداخت کرده است.

به گفته وی بانک ملت این شهرستان نیز حدود ۹ میلیارد تومان از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی این بانک را پرداخت کرده است اما بقیه بانک‌ها عملکرد صددرصدی دارند.

وی همچنین در مورد جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان نیز بیان کرد: سال گذشته پنج مورد انحراف وجود داشت که طبق قوانین به استان و مرکز گزارش شد و سود تسهیلات آنان به ۲۳ درصد افزایش یافت.

پارسال ۹۴ درصد اعتبارات اشتغالزایی جذب شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: حجم اعتبارات اشتغالزایی برای مددجویان این شهرستان طی سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان بود که ۹۴ درصد آن به میزان حدود ۵۳ میلیارد تومان جذب شد.

«ابراهیمی» افزود: این میزان تسهیلات کم‌بهره از طریق ۱۳ بانک عامل شامل تجارت، بانک مهر ایران، بانک ملی، سپه، پست بانک، سینا، پارسیان، رسالت، توسعه تعاون و بانک صادرات به مددجویان اعطا شد.

به گفته وی طی سال گذشته اعتبارات بانک تجارت به میزان ۶۶ درصد، بانک ملت ۹۱ درصد و بانک مسکن ۷۷ درصد جذب شد و در بقیه موارد جذب صددرصدی بود.

وی این را هم بیان کرد که اعطای تسهیلات در این سه بانک از مرکز استان متوقف شد وگرنه امکان جذب صددردصدی اعتبارات در این بانک‌ها نیز وجود داشت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه این را هم بیان کرد که از محل اعتبارات سال گذشته برای ۵۹۰ مددجو اشتغال ایجاد شد و سهیمه شهرستان در سامانه رصد هزار و ۱۰۰ نفر بود که در نهایت برای هزار و ۱۳۱ نفر تسهیلات اشتغال اعطا شد.

به گزارش ایرنا کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه به ۹ هزار و ۴۹۶ مددجو یاری می‌رساند.