فیلم │ رشد ۱۰۰ درصدی اشتغال مددجویان در مراغه

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۴۸
کد خبر: 85047669
فیلم │ رشد ۱۰۰ درصدی اشتغال مددجویان در مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه گفت: اشتغال مددجویان در سال جاری به نسبت سال گذشته از نظر تعداد و حجم تسهیلات افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و تسهیلات اعطایی از ۲۷ میلیارد تومان در سال قبل به ۵۷ میلیارد تومان در مدت یاد شده رسیده است. 

«اکبر ابراهیمی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه حمایت از مددجویان انواع خدمات به آنان عرضه می‌شود که یکی از نمونه‌های آن کمک معیشت ماهانه به شمار می‌رود که افزایش آن نسبت به سال گذشته حداقل ۴۰ درصد است.

وی ادامه داد: برای نمونه یک خانواده پنج نفری که طی سال گذشته ماهانه ۱۱ میلیون ریال کمک معیشت دریافت می‌کرد، امسال ۱۷.۵ میلیون ریال دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بودجه سال آینده کمک معیشت حدود ۴۰ درصد نیز افزایش خواهد داشت، به حوزه مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اشاره و بیان کرد: مشارکت‌های مردمی در قالب زکات، اکرام و نیکوکاری و صدقات جلب می‌شود و جمع آوری صدقات در سال جاری حداقل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با تاکید بر اینکه در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی به خوبی عمل شده، اضافه کرد: امسال حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق صدقات جمع‌آوری شده است.

وی همچنین حوزه مسکن مددجویان را از تاثیرگذارترین خدمات این نهاد انقلابی عنوان کرد و افزود: طی سال جاری ۱۰۰ واحد مسکن مددجویی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شده است.

«ابراهیمی» ادامه داد: ۱۷۰ واحد از مساکن مددجویان نیز با ۲ میلیارد تومان هزینه در سال جاری تعمیر شده که با افزایش حدود ۳۰ درصدی همراه بوده است.

به گفته وی در حوزه درمان مددجویان به عنوان یکی دیگر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره)، پوشش بیمه از اهمیت ویژه برخوردار است و حدود ۱۰ سال قبل هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که بیشتر آنان اکنون حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند و تنها ۲۳۰ نفر از آنان به مرحله بازنشستگی نرسیده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها نهادی است که از طرح پزشک خانواده بهره می‌گیرد، ادامه داد: در قالب طرح‌های سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار نیز به مددجویان کمک شده و ۱۰۰ درصد فرانشیز نیز به آنان پرداخت می‌شود.

ابراهیمی اظهار کرد: مراغه شهر خیران است و کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان به خود می‌بالد که به پشتوانه همین خیران، رتبه نخست جذب مشارکت‌های مرم استان را داراست.

به گفته وی مراغه در بخش‌های اکرام و ایتام و زکات پیشگام بوده و ریشه بیشتر طرح‌های مربوط به زکات از جمله طرح شجره طیبه و جمع‌آوری جهیزیه در این شهرستان قرار دارد.

به گزارش ایرنا نگاهی دقیق‌ به عملکرد مقایسه‌ای کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه، رشد قابل توجه حمایت‌ها از مددجویان را در دولت مردمی به خوبی نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha