کاشان _ ایرنا _ فرماندار اردستان گفت:امسال تاکید ویژه بر مردم محور بودن جشن‌های انقلاب است، چرا که صاحب اصلی انقلاب مردم هستند.

به گزارش ایرنا، سید محمد هادی احمدی طبا روز سه شنبه در نشست ستاد دهه فجر شهرستان اردستان افزود: دستگاه ها و ارگان ها با اجرای برنامه های مختلف و متنوع زمینه حضور مردم در این آیین ها را فراهم و با تبیین دستاوردهای نظام اسلامی نسل جوان را با پیشرفت ها و کارهای ارزشمند جمهوری اسلامی آشنا سازند.

وی با بیان اینکه طرح های مختلف عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری، روستایی و یادواره های شهدا در دهه مبارک فجر در سطح شهرستان افتتاح خواهد شد تصریح کرد: دست اندرکاران برگزاری آیین دهه مبارک فجر با اجرای برنامه های چالشی و مقایسه عملکرد نظام اسلامی با خاندان پهلوی اقدام های صورت گرفته طی چهار دهه عمر انقلاب اسلامی را برای افراد جامعه و به ویژه نسل جوان که پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد نبودند تشریح کنند تا این قشر از پیشرفت های خوب کشور بیشتر آگاه شوند.

فرماندار اردستان در ادامه بیان کرد:امسال باید برگزاری جشن های دهه فجر متفاوت از سال های گذشته برگزار شود و دست اندرکاران جشن ها محله ای را در پارک هاو محل های مختلف شهرها و روستا ها همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جایزه برگزار و شادی و نشاط را دربین اهالی هرمحل تقسیم کنند.

احمدی طبا با بیان اینکه اداره ها وارگان های شهرستان هرکدام برنامه های ویژه ای برای دهه مبارک فجر تدارک دیده اند افزود: براساس برنامه ریزی شهرداری اردستان در هفته نخست بهمن ماه نمایشگاه و کارگاه مجسمه سازی در شهرداری اردستان با حضور چهار هنرمند راه اندازی می شود و در آن سردیس شهید قاسم سلیمانی ، شهید محسن فخری زاده مهابادی، آیت الله سید حسن مدرس و المان فلزی با نماد پرنده که عکس شهدا را در منقار دارد ساخته و در سطح شهر نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: هزینه اجرای این طرح ها یک میلیارد ریال برآورد شده ، علاوه بر ساخت این سردیس ها در این نمایشگاه و کارگاه، کارهای مختلف دیگری انجام خواهد شد، همچنین شهرداری برنامه نام‌گذاری کوچه های بدون‌نام ، در ایام دهه مبارک فجر به نام شهدا را در دستور کار دارد، همچنین بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد می باشد.

فرماندار اردستان با اشاره به موضوع انتخابات گفت: فراهم کردن زمینه حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در این رویداد مهم و سرنوشت ساز، زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه خواهد بود و بر همه لازم است در این راه تلاش کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان هم در این نشست گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، تفکر انقلابی و هرچه بهتر شدن برنامه های دهه مبارک فجر استفاده از ظرفیت هنرمندان و شاعران در برنامه های این اداره قرار دارد و اعتقاد داریم اثر گذاری خوبی در شادابی و طراوت جامعه خواهد داشت.

رضوان امامدادی افزود: با توجه به اثر گذاری نقش این قشر در جذاب شدن برنامه ها لازم است اهمیت و توجه ویژه ای به قشر هنرمندان شده در این دهه از خدمات آنها به انقلاب اسلامی تجلیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه های دهه مبارک فجر امسال از کتاب انقلاب اسلامی در اردستان  به نویسندگی علیرضا خبازیان هندوآبادی همراه با نقد و بررسی آن رونمایی خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اضافه کرد: برگزاری آیین های شعرخوانی با موضوع انقلاب اسلامی ، مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، انتخابات و معرفی و تجلیل ازهنرمندان ونویسندگانی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند در برنامه های این اداره در دهه فجر قرار دارد.

امامدادی گفت: همایش بانوان در این دهه در اردستان برگزار خواهد شد و در این همایش ۱۵۰ شعر با موضوع ایران بانو که از سراسر کشور به اردستان ارسال شده، بررسی و به ۲۵ شعر برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.