قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب البرز گفت: بیشترین حجم از پرونده‌های قضایی این شهرستان طی سال جاری مربوط به نزاع و درگیری بین طرفین بوده که عامل اصلی آن نیز فقدان کنترل خشم و ضعف مهارت‌های ارتباطی در جامعه است.

محمد تقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: نزاع و درگیری بین طرفین موضوعی است که پس از عصبانیت و خشم و کنترل نکردن آن اتفاق می‌افتد و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید روی این موضوع بیشتر کار کنند.

وی با بیان اینکه البرز فاقد هرگونه جرایم خشن است، اضافه کرد: خوشبختانه امنیت خوبی در شهرستان وجود دارد و گزارشی در خصوص ارتکاب جرایم خشن در این شهرستان ثبت نشده است.

به گفته تقی زاده، رتبه دوم پرونده‌های قضایی در شهرستان البرز مربوط به سرقت‌های خرد بوده و تخلفات و جرایم در فضای مجازی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند که بخش اعظم آن را کلاهبرداری تشکیل می‌دهد.

این مسوول قضایی در خصوص پرونده‌های حوزه فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه به محض اینکه یک طرح ملی مثل سهام عدالت یا مسکن اجرایی می شود، سودجویان و فرصت طلبان از این موقعیت استفاده کرده و با ارسال لینک‌های مخرب به حساب بانکی افراد دستبرد می‌زنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم با هوشیاری کامل و توجه به هشدارها، از ورود به هرگونه لینک‌های ناشناس جلوگیری کنند تا جرایم فضای سایبری به میزان قابل توجهی کاهش یابد.