خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بیمارستان نیایش در صورت تامین منابع مورد نیاز تا پایان سال آینده بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، احمدرضا دالوند روز چهارشنبه در بازدید از بیمارستان نیایش بیان کرد: تمامی طرح های عمرانی قرارگاه خاتم انبیاء در سطح استان با پیشرفت فیزیکی خوبی فعال هستند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح های عمرانی لرستان بیمارستان نیایش است ، چراکه بیمارستان شهدای عشایر علاوه بر فرسودگی در شرایط و مکان مناسبی قرار ندارد که امید است بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و گام بزرگی در بخش درمان استان برداشته شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: عملیات اجرایی بیمارستان نیایش با همدلی بسیار مطلوبی در حال اجراست و در بازه زمانی کوتاه مدت پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

دالوند با تاکید بر اینکه این همدلی باید به گونه ای باشد که بتوان تا پایان سال ۱۴۰۳ بهره برداری شود، ادامه داد: در این راستا اهتمام بر اصلاح قرارداد و مشخص شدن بازه زمانی بسیار مهم است.

وی یادآور شد: تامین منابع مالی از مهمترین ضرورت های تکمیل این بیمارستان است و پیگیری های لازم در سازمان مدیریت برنامه ریزی باید انجام شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت پیگیری تهاتر در خصوص این طرح عمرانی اظهار داشت: بخش تهاتر باید تعیین تکلیف و از طرفی نیز کمک های وزارت بهداشت، درمان و پزشکی پیگیری شود.

دالوند ادامه داد: بیمارستان نیایش در لیست طرح های سفر دوم ریاست جمهوری قرار گرفته و تلاش می شود هر چه سریعتر با تامین منابع لازم تکمیل و بهره برداری شود.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را در اجرای ان پیش بینی شده است.

این پروژه درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به استان جهت تکمیل این پروژه درمانی سه هزار میلیارد ریال مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا حدود ۵۸۰ تخت را دارد.