مهدی رجحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع رسیدگی به معابر شهری از جمله نقاط مرکز شهر قزوین به عنوان مرکز استان بایستی در دستور کار ویژه شهرداری ها باشد چرا که توجه به این مساله می تواند پیامدهای خوبی را به همراه داشته باشد.
به گفته وی، انجام اقدامات شهری و به ویژه در حوزه عبور و مرور می تواند در موضوعات گردشگری و رونق آن برای استان هایی مانند قزوین بسیار حایز اهمیت باشد، چرا که مساله پیاده راه ها امروز در اکثر شهرهای بزرگ کشور جهت کاهش ترافیک هسته مرکزی آنها اجرایی شده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال می توان به پیادهراه سبزه میدان قزوین اشاره که به صورت ناقص اجرا شده، چرا که براساس طرح اولیه این مسیر بایستی تا خیابان عبیدزاکان و بازار به مورد اجرا در می آمد تا کام شهروندان نیز از تکمیل آن شیرین و لذت بخش می شد.
رجحانی با تاکید بر توسعه مسیرهای پیاده روی در شهر قزوین، یادآور شد: بدون شک باز کردن مسیر ۱۰۰ متری پیاده راهی مانند سبزه میدان قزوین مشکل ترافیکی هسته مرکزی شهر را نمی تواند مرتفع کند بلکه باید برای این کار باید تردد خودروها از مرکز شهر را به مسیرهای اطراف آن هدایت کرد و در عین حال نیز به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توجه کافی صورت بپذیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به موضوع ارتقا سطح کیفی زندگی شهروندان در مرکز شهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه طراحی خیابان های مرکزی شهر قزوین مربوط به دهه های گذشته است، این معابر ظرفیت و گنجایش تعداد خودروهای امروزی را ندارد و از سوی دیگر، امکان تعریض و توسعه این معابر هم نیست، تنها چاره کار موضوع هدایت های ترافیکی است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین توسعه مسیرهای پیاده راهی را پذیرفته و قرا است که اجرای پیاده راه سبزه میدان تا خیابان عبیدزاکان صورت بپذیرد، تاکید کرد: این در حالی است که برای این مسیر باید محدودیت های ترافیکی قایل شد که یا به صورت پیاده راه کامل اجرایی شود یا تنها محل تردد خودروهای عمومی مثل تاکسی و اتوبوس باشد.