به گزارش جمعه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید در تمام جهات مورد بررسی قرار گیرد، افزود: سند تحول آموزش و پرورش سند به نسبت کاملی است، البته هر اقدامی که توسط بشر انجام شود میتواند مورد بررسی، ارزیابی و تامل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر این سند در دستور اجرا باشد در آینده بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد، عنوان کرد: سندهای خوبی نوشته میشود ولی متاسفانه برخی از مدیران درگیر مسائل روزمره شده و از اجرای سندهی بالادستی غافل میشوند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای تمام مسئولیتهایی که در کشور داریم پایه و اساس است.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر فرزندان ما از پایه و در مدارس آموزش و پرورش تقویت شوند، در دانشگاهها خیال ما راحت است، تصریح کرد: اگر افراد در زمان تحصیل در مدرسه و آموزش و پرورش از بُعد اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و تربیتی تقویت شوند، در دانشگاه دیگر شبههای این جوانان را تهدید نمیکند.
وی اضافه کرد: آمادگی لازم در حوزههای علمیه برای تقویت توان معلمان وجود دارد و حتی میتوانیم اساتیدی را به استانها اعزام کنیم تا با تشکیل اردوها، سطح علمی معلمان در بُعد دینی و اعتقادی تقویت شود.
حسینی بوشهری با اشاره به اینکه باید برای هر درس، معلم تخصصی و حرفهای داشته باشیم، یادآور شد: معلم دینی باید به قدری توانمند باشد که بتواند به بهترین شکل شبهه ها را پاسخ داده و از ذهن دانش آموزان پاک کند.
۱۴ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی این وزارتخانه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: حدود ۱۴ درصد از دانش آموزان معادل ۲.۵ میلیون نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل میکنند.
احمد محمود زاده با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که مدارس غیر دولتی مجری سیاستهای وزارت آموزش و پرورش هستند، مطرح کرد: هر آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش به آن پرداخته شده است باید در مدارس دولتی و غیردولتی رعایت شود.
وی اضافه کرد: عمده مدیران مدارس غیردولتی افراد توانمندی هستند که احساس میکنند مسیر را میتوانند بهتر از وزارت آموزش و پرورش طی کنند.
وی با بیان اینکه در راستای استفاده از ظرفیت خلاقانه مدارس غیر دولتی اقدام هایی را دنبال میکنیم، عنوان کرد: حدود ۲۱۰ هزار نفر از معلمان ما در این مدارس حضور دارند و تدریس می کنند.
محمودزاده با اشاره به اینکه برنامه دانشافزایی و توانمندی این معلمان را در دستورکار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: مسائل اعتقادی و بصیرتی در این دورهها مورد تاکید ویژه است تا معلمان بتوانند شبهههای نسل نوجوان را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه امروز در این عرصه درحال آسیبشناسی هستیم، تصریح کرد: برخی از استانها متاسفانه ظرفیت برگزاری این دورهها را ندارند درحالی که رویکرد ما ایجاد صلاحیت حرفهای در معلمان است.
محمودزاده با اشاره به اینکه دانش تخصصی و تربیتی معلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: در این مسیر و سایر موضوع ها از رهنمودهای علما و مراجع بهرهمند خواهیم شد.
وی با بیان اینکه بزرگترین و مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است، ابراز کرد: آینده کشور در کلاسهای درس و توسط معلمان طراحی میشود، در نتیجه هرچه بتوانیم بعد تربیتی مدرسه را تقویت کنیم در آینده موفقتر خواهیم بود.