معاون وزیر آموزش و پرورش: اعتقادی به کنکور به شکل فعلی نداریم

سمنان- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: اعتقادی به کنکور به شکل کنونی نداریم، چرا که اکنون سنجه کنکور سنجه‌ای تک‌بعدی است.

احمدمحمودزاده روز چهارشنبه در سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: ما دانش‌آموزان ۶ ساحته می‌خواهیم و رویکرد آموزش و پرورش توجه به تمام ۶ ساحت تربیتی است.

ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری، از ساحت های ۶ گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه بیان کرد: پرورش دانش‌آموزان در تمام ۶ ساحت در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: کنکور در حال تغییر است و در گام اول ۲ مرحله‌ای می‌شود و برخی کتاب‌های درسی نیز  به صورت کامل و توصیفی در کنکور خواهد آمد و تست مدنظر نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: برنامه‌ریزی آموزشی به این سمت است که کنکور از  سنجه تک بعدی به سنجه چند بعدی و چند وجهی و متناسب با دانش‌آموز چند ساحتی پیش رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش: اعتقادی به کنکور به شکل فعلی نداریم

برداشتن انحصار از آموزش زبان انگلیسیی در مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: برداشتن انحصار از آموزش زبان انگلیسی در مدرسه‌ها رویکرد دولت سیزدهم است و در آموزش و پرورش این موضوع دنبال می‌شود.

محمودزاده افزود: افزایش آموزش و فنی حرفه‌ای  و برداشتن انحصار از آموزش زبان انگلیسی از جمله برنامه‌های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: آسیب‌شناسی مدرسه‌های غیردولتی با  سه رویکرد بازنگری در قوانین، تدوین و توجه برنامه مدیریتی و سیاست‌گذاری و تقویت انسجام  و هماهنگی با معاونان آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه  بیمه تکمیلی معلمان در دست پیگیری است یادآور شد: معلمان عنصر اصلی تحقق سند تحول بنیادین هستند و نگاه ویژه  در زمینه جذب، نگه‌داشت و رفاه نیروی انسانی مورد توجه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: رتبه‌بندی و توانمندسازی معلمان در مدارس دولتی در دستور کار است و در مدارس غیردولتی نیز بسته حمایتی با تصویب قوانین و سیاست سازی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب، افزود: استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: هر معلم باید  متناسب با رشته تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش دهد و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به منظور توانمندسازی را فراگیرد.

وی یادآور شد: ۲ میلیون و ۱۰۰ دانش‌آموز در مدرسه‌های غیر دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را آغاز کرده‌اند و ۲۴۰ هزار فرهنگی برخی به صورت مشترک در مراکز دولتی و غیر دولتی مامور به خدمت هستند  و ۱۷۰ هزار نیروی آزاد در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه  به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت:  افزود: ۱۶ درصد مدرسه‌های کشور به صورت غیردولتی به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش: اعتقادی به کنکور به شکل فعلی نداریم

افزایش ۵۰ درصدی تعهد خیران در مدرسه‌سازی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: هشت هزار میلیارد تومان خیران امسال  در زمینه مدرسه‌ساری تعهد کردند که این تعهد نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشت.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم تقویت مشارکت مردمی در امور آموزش و پرورش است و مدرسه‌داری و مدرسه‌یاری از برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی افزود: اولین مدرسه غیر دولتی  با همراهی خیران در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید که بدون دریافت شهریه  به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهد و این الگو  و نگاه مردمی ‌سازی آموزش باید در جامعه  گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکهزار و ۱۰۰ آموزشگاه استان سمنان در سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از ۱۲۸ هزار و ۸۷۰ دانش آموز است.

محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه به منظور شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان به این استان سفر کرد.

خبر صحبتهای این مسوول کشوری را در این نشست اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha