به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، مهران زینلیان روز شنبه افزود: در پروژه کنارگذر شرق اصفهان سهم دولت ۳۰ درصد و سهم سازمان همیاری شهرداریهای استان ۷۰ درصد بود.
وی اظهار داشت: اما باتوجه به اینکه این پروژه بار مالی مضاعفی برای سازمان همیاری شهرداری های اصفهان داشت، پیگیریهای لازم از طرف مدیریت استان در سطح ملی انجام شد که این سهم به صورت ۵۰ درصد برابر در نظر گرفته و ۲۰ درصد به سهم مشارکت دولت افزوده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هدف از اضافه کردن سهم دولت در این طرح، کمک به شهرداریهای استان است تا این پروژه با سرعت بیشتری تکمیل شود و به چرخه خدمت رسانی درآید.
وی با اشاره به سفر معاون اجرایی رییسجمهور به استان اصفهان در هفتههای اخیر و طرح این موضوع در پروژههای کلان عمرانی استان، افزود: این مصوبه هفته گذشته توسط معاون اول رییسجمهور ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، پیش از این محسن منصوری معاون اجرایی رئیسجمهور در جریان سفر به استان اصفهان و بازدید از پروژههای کلان عمرانی استان، گفت: «هدفگذاری دولت سیزدهم این است که کنار گذر شرق اصفهان و آزادراه شهید حجازی تا پایان دولت به افتتاح و بهرهبرداری برسد.»
آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از آزادراه نطنز - کاشان - اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم میشود که قطعه یک و ۲ آن ۲۹ آبان سال ۹۹ افتتاح شد.
قطعه نخست این پروژه از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.
احداث این کنار گذر در کاهش آلایندهها، تصادفها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار دستگاه تردد خودرو در جادههای اصلی کلانشهر اصفهان انجام میشود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گرهگشا خواهد داشت.