سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: ۲۷ پروژه شهری با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب شده است که از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور مربوط به ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی و ایجاد بازارچه محصولات است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان انبار غله به ایجاد این مجموعه اختصاص پیدا می کند، افزود: اعتبار مناسبی از وزارت کشور برای اجرای این پروژه دریافت می کنیم و از نظر منابع مشکلی وجود ندارد.

استاندار کردستان به مطالعه انجام شده توسط اساتید دانشگاه کردستان در ارتباط با اثرات رهاسازی ماهی کپور نقره ای بر کیفیت آب سدهای استان اشاره و بیان کرد: نتایج این پروژه تحقیقاتی انجام شده را داوری و تایید یا رد نمی کنیم چراکه براساس شاخص ها و شیوه های علمی اجرا شده است.

زارعی کوشا تاکید کرد: تطبیق دستورالعمل ها و اسناد با نتایج این پروژه تحقیقاتی توسط شرکت آب منطقه ای، اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شود.

وی در ارتباط با پرداخت عوارض مالیات باارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری ها، گفت: ۲۷ پروژه شهری استان از محل ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین مالی و با تصویب اعضا اجرا می شود.

استاندار کردستان با تاکید براینکه مردم باید در جریان هزینه کرد مالیات قرار گیرند، ادامه داد: اعتبار مصوب برای این تعداد پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: ابلاغیه وزیر یا هر مسئول دیگر اگر بر اساس مبانی علمی نباشد به تنهایی نمی تواند مانع انجام کارها و پروژه های تحقیقاتی شود.

مجتبی مقیاسی ادامه داد: تحقیق انجام شده توسط دانشگاه کردستان در ارتباط با اثرات رهاسازی ماهی بر آب سدهای استان اگر تایید شود ابلاغیه های مانع اجرای اینکار هم باید مورد بررسی قرار گیرد.