زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ با فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه هفته جاری بارش برف و کولاک نواحی کوهستانی و ارتفاعات این استان را فرا می گیرد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این شرایط جوی هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است که بر اساس آن هموطنان از تردد در مسیرهای کوهستانی استان در حد امکان خودداری و در صورت ضرورت سفر به این مناطق از تجهیزات زمستانی استفاده کنند.

وی یادآورشد: هم اکنون آسمان اغلب نقاط استان کمی ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش های پراکنده باران و برف در نواحی مختلف استان خواهد شد و به لحاظ دمایی نیز اواخر هفته جاری سرما و یخبندان حاکم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان سه درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۳ درجه، ابهر منفی چهار و ۱۲، خرمدره صفر و ۱۳ درجه، آببر ۹ و ۱۹ درجه، قیدار منفی سه و ۹ درجه و ماهنشان صفر و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.