۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85360380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش برف و کولاک ارتفاعات استان زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ با فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه هفته جاری بارش برف و کولاک نواحی کوهستانی و ارتفاعات این استان را فرا می گیرد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این شرایط جوی هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است که بر اساس آن هموطنان از تردد در مسیرهای کوهستانی استان در حد امکان خودداری و در صورت ضرورت سفر به این مناطق از تجهیزات زمستانی استفاده کنند.

وی یادآورشد: هم اکنون آسمان اغلب نقاط استان کمی ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش های پراکنده باران و برف در نواحی مختلف استان خواهد شد و به لحاظ دمایی نیز اواخر هفته جاری سرما و یخبندان حاکم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان سه درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۳ درجه، ابهر منفی چهار و ۱۲، خرمدره صفر و ۱۳ درجه، آببر ۹ و ۱۹ درجه، قیدار منفی سه و ۹ درجه و ماهنشان صفر و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha