اراک - ایرنا - دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری گفت: ۶۶ مقاله به دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری دانشگاه تفرش ارسال شد.

حسن آریانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ۶۶ مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، ۵۶ مقاله به صورت ارائه‌ شفاهی پذیرش شد و ۶ سخنران از صاحبنظران و پژهشگران برجسته حوزه گراف و ترکیبیات کشور در این رویداد علمی دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه در دانشگاه تفرش برگزار می‌شود، ادامه داد: نظریه گراف و ترکیبیات یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌های ریاضی در علوم پایه و برخی از حوزه‌های فنی و مهندسی است که در رشته‌هایی مانند علم داده، شبکه های عصبی، شیمی کاربردی، نانو، زیست شناسی و علوم کامپیوتر کاربرد فراوانی دارد و علاقه‌مندان بسیاری جذب این گرایش از رشته ریاضیات و کاربردها می‌شوند.

دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری با حائز اهمیت شمردن شاخه گراف و ترکیبات در سایر بخش‌های کاربردی علوم اظهار کرد: از جمله کاربردهای مهم این گرایش می‌توان به استفاده آن در بهینه‌سازی، تحلیلهای آماری، فناوری اطلاعات، بینایی کامپیوتر، کد و رمز، نظریه محاسبه و الگوریتم‌ها اشاره کرد.

آریانپورادامه داد: دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری با هدف آشنایی پژهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه مندان به زمینه‌های گراف و ترکیبیات با حوزه های تحقیقاتی یکدیگر و نیز ارائه تازه‌ترین بروندادها و دستاوردهای پژوهشی با محوریت گراف، نظریه جبری گراف، ترکیبیات و ترکیبات جبری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، فارغ التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه برگزار می‌شود.

دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که در هشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۱۰۰ هیات علمی تمام وقت است.