زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با ورود و تقویت سامانه بارشی به منطقه به طور میانگین شاهد ۱۰ میلیمتر بارش در استان خواهیم بود.

مرتضی قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان در اغلب مناطق استان ابری است که از بعدازظهر با ورود سامانه ای به منطقه پوشش ابرها رشد یافته و بارش های باران و برف از اواخر امشب آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: فعالیت سامانه بارشی که روز سه شنبه وارد استان خواهد شد با بارش باران آغاز می شود و روز چهارشنبه این بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

قدیمی اظهار داشت: با وجود بالا نبودن سرعت وزش باد در نواحی مختلف استان، وقوع کولاک در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌ این سامانه روز پنجشنبه از استان خارج می شود و روزهای پایانی هفته شاهد آسمانی صاف در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

قدیمی گفت:‌ دمای هوا نیز طی روزهای آینده روند کاهشی خواهد داشت به طوریکه روزهای پنجشنبه و جمعه دما به طور محسوسی کاهش یافته و یخبندان حاکم می شود.

وی سردترین و گرمترین مناطق استان را طی شبانه روز گذشته به ترتیب سجاس با منفی چهار درجه و چورزق با ۲۳ درجه سانتیگراد بیان و خاطرنشان کرد: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان یک درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی سه و ۱۲ درجه، ابهر یک و ۱۸، خرمدره صفر و ۱۲ درجه، آببر هفت و ۱۰ درجه، قیدار منفی یک و ۱۰ درجه و ماهنشان منفی یک و ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.