زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین میزان بارندگی استان طی شبانه روز گذشته بر اثر فعالیت سامانه بارشی در شهر گرماب ثبت شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی که شب گذشته وارد استان شده است با بارش برف و باران تا فردا شب ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه از اواخر وقت چهارشنبه از استان خارج می شود،‌ یادآور شد:‌ شهر گرماب با ۱۲ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی ناشی از فعالیت این سامانه بارشی را تا صبح امروز به خود اختصاص داده است.

سلطانی اظهار داشت: سامانه بارشی دیگری جمعه شب وارد منطقه خواهد شد همچنین طی هفته آینده نیز سامانه های بارشی جدیدی در استان فعال می شود.

وی تصریح کرد:‌ روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری دما در مناطق مختلف استان به طور محسوسی کاهش می یابد.

سلطانی خاطرنشان کرد: هم اکنون دمای شهر زنجان سه درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۱۳ درجه، ابهر و خرمدره سه و ۱۳ درجه، آببر پنج و ۱۴ درجه، قیدار صفر و ۱۱ درجه و ماهنشان پنج و ۱۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان به هشدار سطح نارنجی صادر شده از سوی این دستگاه تاکید کرد و گفت:‌ هموطنان از ترددهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی،‌ ارتفاعات و گردنه های استان به دلیل بارش برف و وقوع کولاک خودداری کنند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.