بوشهر- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی گفت: طرح در دست ساخت مجتمع آبزیان جهاد دانشگاهی بوشهر واقع در بندر دلوار از جمله طرح های مهم و زیرساختی در تامین بچه ماهی است که با توجه به نیاز مجموعه‌های فعال در این استان تکمیل آن در اولویت است.

به گزارش ایرنا،" حسن مسلمی‌نائینی " روز چهارشنبه در بازدید از فاز نخست طرح مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر در بندر دلوار اظهار کرد: این مجتمع با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به‌ صورت مشارکتی در شهرک زیست فناورانه بندر دلوار شهرستان تنگستان در حال احداث است.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

مسلمی نائینی یادآور شد: مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی واقع در بندر دلوار ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی برای هر دوره را دارد.

وی گفت: با تکمیل این طرح نیاز مجموعه‌های پرورش ماهی در قفس به بچه ماهی که در زمان حاضر به‌عنوان یک معضل در استان بوشهر مطرح است برطرف می‌شود.

مسلمی نائینی اضافه کرد: شهریورماه امسال در هفته دولت به همت محققان جهاد دانشگاهی بوشهر تکنولوژی و بیوتکنیک کامل تولید بچه ماهی" سی باس " کسب شد و در هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی شیلات و آبزیان و صنایع وابسته در تهران رونمایی و مورد تائید شورای راهبری ملی طرح‌های فناورانه قرار گرفت.

رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: پیش‌از این محققان جهاد دانشگاهی بوشهر به فناوری تولید غذای زنده آبزیان نیز رسیده بودند .

مسلمی نائینی ادامه داد: توسعه صنعت آبزی‌پروری مدرن با استفاده از اصلاح نژاد و کسب دانش فنی تولید بچه ماهی گونه‌های دیگر آبزیان از دیگر طرح‌های در دست اقدام جهاد دانشگاهی واحد بوشهر است که هدف‌گذاری شده است.

رییس جهاد دانشگاهی باهدف بازدید از پتانسیل‌های استان و استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های جهاد دانشگاهی به استان بوشهر سفر کرده است.