شهریار - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: پلیس هر جایی که احساس کند یک فعل یا ترک فعل در زمینه تولید خودروهای غیر استاندارد باعث بروزحادثه شده ورود کرده و درزمانی که خودروهایی تائیدیه های مورد نیاز از طرف سازمان های مشخص مانند استاندارد، محیط زیست و ... را دارا باشند خدمات شماره گذاری ارائه و از شماره گذاری خودروهای فاقد مجوزهای ضروری جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا روز چهارشنبه در نشست خبری که در ستاد فرماندهی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد اظهار داشت :یکی از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است تعیین تکلیف مرز جغرافیایی دو بخش بسیار مهم استان تهران است و اگر استقلال در این دو حوزه مهم ایجاد شود خیلی از موضوعات و کمبودها به ویژه از لحاظ زیرساختی رفع می شود.

وی افزود:غرب استان تهران بالغ بر۱۲۸۰کیلومتر و دارای ۱۰ شهرستان است با روزانه بیش از یک میلیون تردد، ۱۴ درصد از ترددهای کل کشور را به خود اختصاص داده و به جرأت می توان گفت به لحاظ جمعیت و تردد، محدوده جغرافیای غرب استان تهران از بسیاری از استان های کشور متراکم تر و پرتردد تر هستند.

سردار حسینی در ادامه به اهمیت ایمنی ترددها و تصادفات جاده ای و شهری اشاره و تاکید داشت: این دو موضع مهم باید در اولویت برنامه ریزی های ما باشد، به میزان جمعیت و رشد آن، زیرساخت ها به گونه ای آماده شود تا مدیریت تقاضای سفر را ایجاد کند و با شناسایی و رفع نیازها در همین محدوده جغرافیایی توانسته ایم خود به خود بخش قابل توجهی از سفرها را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا به صدور ۵۳ میلیون گواهینامه در کشور اشاره کرد و افزود: ۳۹ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور شماره‌گذاری و پلاک شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا مقوله مهم دیگر را تقویت ناوگان عمومی برشمرد و عنوان داشت: تقویت ناوگان عمومی از هر نوعی که قرار است استفاده شود با توجه به شرایطی که وجود دارد می تواند یکی از راهکارهای منطقی و درست برون رفت از این مشکلات باشد.

وی از اقدامات خوب و موثر پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران تقدیر کرد و افزود: امسال با تلاش و زحماتی که در مجموعه پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران صورت گرفت ما شاهد کاهش خوبی در زمینه معضل ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای و شهری هستیم.

وی تصریح کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و فارس در رتبه‌های نخست جان‌باختگان تصادفات قرار دارند ودر این میان غرب استان تهران در تصادفات درون شهری جزو ۱۰ استان نخست کشور به حساب می‌آید و ۶۴ درصد از کل جان‌باختگان تصادفات درون شهری به تهران بزرگ اختصاص یافته است و غرب استان تهران از این حیث در رتبه دهم قرار دارد.

سردار حسینی ادامه داد:طبق آخرین برآورد ۱۰۸ نقطه حادثه خیز در دو حوزه غرب و شرق تهران شناسایی شده که ۶۷ مورد مربوط به غرب استان تهران است که تا امروز با پیگیری های خوب پلیس راه و مساعدت و همکاری مجموعه راهداری، ۳۲ نقطه برطرف شده و قرار است تا اواسط سال ۱۴۰۳ شاهد این باشیم که کل ۱۰۸ نقطه تصادف خیر در این دو محدوده برطرف شود.

وی سهم موتورسوار و عابر پیاده در گروه پرخطر ترافیکی در غرب استان تهران را بسیار بالا عنوان کرد گفت:موتور سواران و عابران پیاده بسیار آسیب پذیر هستند و به دلیل آموزش ناکافی و عدم آگاهی در معرض خطر قرار می گیرند و گفت: نقش فرهنگ‌سازی و رسالت رسانه در آگاه‌سازی در کاهش آسیب به راکبین موتورسوار و عابر پیاده از اهمیت و تأثیر بالایی برخوردار است.

سردار حسینی بکارگیری رویکردهای پیشگیرانه برای کاهش تصادفات را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان ساخت: ما می توانیم با ایجاد یک سیستم منظم و حمل و نقل منضبط ، ایمنی راه و اجرای دقیق قوانین و مقررات، حوادث و سوانح رانندگی را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه بیان داشت : رئیس پلیس راهور فراجا گفت: طبق آخرین برآورد ۱۰۸ نقطه حادثه خیر در غرب و شرق استان تهران شناسایی شده که تا اواسط سال آینده شاهد اصلاح و رفع این نقاط خواهیم بود.