تاکید بر ضرورت آموزش درک خطر و پیشگیری از سوانح جاده‌ای

تهران - ایرنا- رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر لزوم توجه به آموزش مردم و فرهنگ‌سازی در خصوص پیشگیری از سوانح جاده‌ای گفت: هلال‌احمر در این زمینه الگوی همه دستگاه‌هاست.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر؛ سردار سید تیمور حسینی امروز، پنجشنبه سوم اسفند در چهارمین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی گفت: مهم‌ترین برنامه ای که در حال حاضر انجام می‌دهیم، طرح زمستانی است. در آینده نزدیک هم در نیمه شعبان خدمات ارائه می‌دهیم که امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در حال حضور دارند.

وی ادامه داد: در جشن نیمه شعبان، چند نهاد و سازمان حضور دارند. اورژانس و راهداری اما همکاران شما، امدادگران و داوطلبان، با همه متفاوت است و آن در چهره داوطلبان دیده می‌شود، این که خستگی در چهره‌شان وجود ندارد که این رفتار و منش، الگوی من در همه بخش‌هاست‌.

حسینی اضافه کرد: در نوروز گذشته با همه تلاش‌هایی که برای فرهنگ‌سازی صورت گرفته بود، باز شاهد افزایش ۶ درصدی تلفات حوادث ترافیکی بودیم. بنابراین باید کار ویژه‌ای در این راستا انجام شود و آن آگاه‌سازی هم‌وطنان است.

درک درستی از خطر سوانح ترافیکی نداریم
وی گفت: تجربه چند ساله من در حوادث جاده‌ای می‌گوید که ما آن طور که نیاز است، درکی از خطر نسبت به سوانح ترافیکی نداریم. نسبت به ماده کشنده سیانور، همه‌مان حساس هستند اما نسبت به حوادث ترافیکی اینگونه نیستیم و با توجه به این که یکی از عاملین مهم و اساسی در تصادفات جاده‌ای، عامل انسانی است، باید در این حوزه اقدامات موثری انجام شود.

رئیس پلیس راهور کشور افزود: راه‌کار موثر در حوزه آموزش و پیشگیری و استفاده از همه توان رسانه‌ای و فضای مجازی، مهم‌ترین اقدام سازنده برای کاهش تلفات رانندگی و ترافیکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha