قزوین - ایرنا - مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی قزوین از برگزاری طرح مدرسه انقلاب از ۱۲ تا ۳٠ بهمن ماه جاری در مدارس متوسطه اول و دوم این استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی سیاهکالی مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب، تاکید کرد: در این طرح از هر مدرسه ۱٠ دانش آموز به تحقیق، خلاقیت و پژوهش می پردازند و سرانجام ۹ غرفه با موضوعات دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی بر پا می کنند.

وی با اشاره به اینکه غرفه ها با موضوع دیروز انقلاب اسلامی، تاریخچه استعمار کشور ایران را به نمایش می گذارند، تصریح کرد: دانش آموزان در غرفه هایی با موضوع امروز و فردای انقلاب اسلامی به ترتیب به آثار و دستاوردهای اسلامی و جایگاه نوجوانان در نظم نوین جهانی می پردازند.

وی با اشاره به اینکه در نظم نوین جهانی سه محور را مورد توجه داریم، خاطرنشان کرد: افول غرب، انتقال قدرت از غرب به خاورمیانه و شرق و قدرت گرفتن جبهه مقاومت محورهای اصلی و مهم موضوع نظم نوین جهانی هستند.

به گفته سیاهکلی مرادی، نمایشگاه یاد شده باعث توانمندی دانش آموزان و یادگیری مدیریت بحران، خلاقیت و مسایل مختلف در بین این نسل می شود.

وی، مهمترین بازدیدکنندگان غرفه های نمایشگاهی را دانش آموزان دانست و اضافه کرد: هدف اصلی این طرح نیز معرفی انقلاب اسلامی ایران و در نهایت دستاوردهای حاصل از زمان پیروزی انقلاب تاکنون و تبیین و شناسایی آن به دانش آموزان خواهد بود.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قزوین یادآور شد: این طرح در ۱٠٠ مدرسه استان اجرا خواهد شد و امیدواریم در این راستا بتوانیم اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده از جمله مساله جهاد تبیین را در مدارس دنبال کنیم.