سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۰۵ دانشجوی دختر برای شرکت در مراسم اعتکاف رجبیه در این دانشگاه ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین بهنصر تعریفی روز جمعه در این رابطه به خبرنگاران اظهار کرد: رجب یکی از نسیم های رحمت الهی و فرصتی برای راز و نیاز با پروردگار است که در روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ ماه رجب و در قالب مراسم اعتکاف می‌توان از این موهبت استفاه کرد.

وی از استقبال خوب دانشجویان از مراسم اعتکاف ماه رجب خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان میزبان دختران دانشجوی دانشگاه های استان برای برگزاری مراسم اعتکاف است.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به شروع ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف ماه رجب امروز با استقبال دانشجویان دختر در مسجد کوثر دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد و تا سه روز، این مراسم معنوی ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام تعریفی ادامه داد: معتکف یعنی فرد اعتکاف گذار این حالت روحی و ذهنی را از ابتدا در خود ایجاد کند و از هرآنچه غیر اوست فارغ شود لذا از آداب این عمل عبادی کنارگذاشتن کارهای دنیوی سرگرم کننده و مشغول کننده است و این گرچه سخت است ولی هرچه این شرایط روحی و ذهنی و عملی ایجاد شود بهره معتکف بیشتر می شود.

وی یادآور شد: انسانی که در روزمرگی دنیای پُرمشغله و سرگرم کننده و فریبنده امروز زندگی می کند، هویتی کاذب و برساخته از فضای اجتماعی یا فضای مجازی داردکه متفاوت از هویت واقعی اش پیدا کرده است و او را دچار خودفراموشی، بی هویتی و سردرگمی می کند و اگر تدبیری برای این امر نداشته باشد، می تواند دچار چالشهای عمیق روحی، بحرانهای هویتی، اعتقادی و اخلاقی شود.