کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی احداث کارخانه ورق گالوانیزه و ورق‌های رنگی امروز (شنبه) در شهر جوپار و با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارخانه تولید ورق گالوانیزه و رنگی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و در مدت زمان ۳۰ ماه احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه بین الملل صنعت پارس و مجری طرح در این آیین گفت: این طرح شامل ۲ کارخانه تولید ورق گالوانیزه با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن و ورق های رنگی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن اجرا می شود.

احمد خراسانی افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست مطالعه اولیه و بازاریابی را انجام و بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: این پروژه برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۷۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد و اجرای طرح هیچگونه اثرات زیست محیطی مخربی نخواهد داشت.

مجری طرح کارخانه تولید ورق های گالوانیزه و رنگی اظهار داشت: زنجیره فولاد با راه اندازی ورق های فولادی از سنگ تا رنگ به صورت کامل می شود و به صادرات خارجی نیز می توانیم نگاه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح های توسعه صنعتی، موجب توانمندی سایر صنایع، اشتغال‌زایی بیشتر و ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه و توسعه زیرساخت ها می شود.

رییس کل دادگستری کرمان نیز گفت: این استان ‌ظرفیت بسیار خوبی در امور صنعتی معدنی، کشاورزی و غیره دارد و باید از این فرصت برای توسعه استان و کشور استفاده شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: در کنار ظرفیت های استان، مدیران خوش‌فکر و صنعتگران فعال وجود دارد و استعداد نیروهای فعال و جوانان و مهندسان و طراحان ایرانی، کشور ما را از تحریم ها بی نیاز می کنند.

وی ادامه داد: گام به گام کشور ما به سمت خودکفایی می رود و دستگاه قضایی برای حمایت و پشتیبانی از اشتغال و صنعت و تولید سهمی را برای خودمان قائل است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ما در دادگستری استان و در ستاد اقتصاد مقاومتی از دهه ها صنایع بزرگ و کوچک حمایت و از تعطیلی و بیکاری صنایع جلوگیری کردیم و هر جا نیاز به کمک باشد از ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان اظهار داشت: این پروژه از نیازهای کشور و استان است و انجام چنین طرح هایی نشان می دهد که استان کرمان از استانی معدنی به استانی صنعتی حرکت کرده است.

امیر حسن زاده تاکید کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان سال قبل ۳۱ بود که با همکاری کمیته های صنعتی و کشاورزی و معدنی رتبه کسب و کار کرمان امسال به ۱۲ رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کارخانه ورق فولادی گالوانیزه و رنگی بیان کرد: باید با همدلی کمک کنیم تا زیرساخت ها و موانع این پروژه برطرف شود.

معاون اقتصاد استانداری کرمان ادامه داد: به زودی شهرک خورشیدی در استان کرمان افتتاح می شود و همه می توانند در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند و در زمینه اکتشاف نیز پهنه ها آزاد می شوند و همچنین همزمان با توسعه زیرساخت ها آموزش نیروی فنی نیز در حال انجام است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان کرمان اولویت ما است و در سه سال اخیر ۱۵۰ همت پروژه اقتصادی برای شهرستان کرمان تعریف شده است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: عملیات احداث شهرک خورشیدی سال قبل آغاز شده و با اقتدار جلو رفته و اولین خط تولیدی آن تا پایان بهمن یا ابتدای اسفند آغاز می شود.

وی بیان کرد: طرح تولید ورق گالوانیزه و رنگی اگر به فاز صادرات برسد صندوق توسعه ملی تامین مالی پروژه را انجام می دهد و امروز نیازمند صادرات در کشور هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زیرساخت های طرح باید با همکاری انجام شود و این پروژه حدود یک هزار نفر اشتغال ایجاد می کند که توصیه داریم از نیروهای بومی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه بزرگترین بندر خشک و مرکز لجستیک کشور با همکاری کشور روسیه در کرمان تا پایان بهمن ماه با سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی انجام می شود.