تهران- ایرنا- دومین کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی و تنظیم مقررات کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی با حضور مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، دومین گردهمایی مسئولین کمیته فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی فدراسیون‌های ورزشی با دستور جلسه تشکیل کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی و تنظیم مقررات کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی احدی مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و معاون و کارشناسان دفتر امور فرهنگی و مسئولان فرهنگی فدراسیون‌ها امروز (نهم بهمن ماه) در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد.

احدی در این نشست با اشاره به اینکه این کارگروه می‌تواند قلب تپنده دیگر بخش‌های فرهنگی و ورزش کشور محسوب شود، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف ما در ستاد و فدراسیون‌ها، برنامه‌ریزی منظم فرهنگی است که امیدورایم با شکل‌گیری این کارگروه بتوان مسیر فرهنگی و حتی ورزشی فدراسیون‌ها را بهبود دهیم.

وی نیاز به آموزش در زمینه برنامه‌ریزی فرهنگی را مهم تلقی کردو افزود: داشتن پروتکل‌های فرهنگی در قبل، حین و بعد از رویدادهای ورزشی و مناسبت‌ها می‌تواند یکی از فعالیت‌های اثر بخش باشد و همچنین باید بدانیم چطور می‌توان در متن مقررات فدراسیون‌ها بخشی از این مقررات فرهنگی را تبدیل به قانون کرد که این امور نیاز به آموزش دارد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ورزش ابعاد و وسعت بزرگی دارد، تصریح کرد: در این وسعت بزرگ می‌توان اقدامات بسیار بزرگ فرهنگی انجام داد که امیدواریم با تشکیل این کارگروه و برگزاری جلسات منظم و پر بازده در این مسیر گام‌های موثری برداریم.

در این جلسه مسئولان فرهنگی فدراسیون های ورزشی نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین مقرر شد تا جلسات کارگروه برنامه‌ریزی و تنظیم مقررات کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی هر ماه به میزبانی یک فدراسیون به صورت منظم برگزار شود.

منبع: وزارت ورزش و جوانان