بجنورد- ایرنا- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: ۵۴۰ کودک زیر پنج سال دچار اختلال رشد و نیازمند حمایت معیشتی این شهرستان در مرحله نخست از حمایت های تغذیه ای دولت بهره مند شدند.

تیمور ملازاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح حمایتی همزمان با سراسر کشور با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف بهبود شاخص های سلامت در کودکان آغاز شده است.

وی‌ افزود: جدای از حمایت های تغذیه ای کودکان، ۳۵۰ مادر باردار اسفراین نیز در سال‌جاری مورد حمایت تغذیه ای با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

ملازاده با اشاره به چگونگی شناسایی کودکان دچار اختلال رشد، گفت: کودکان زیر پنج سالی که در مراکز بهداشت دارای پرونده سلامت هستند مورد پایش قرار می‌گیرند و اگر دارای اختلالات رشد تشخیص داده شوند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین تصریح کرد: خانواده این کودکان باید جزو ۶ دهک پایین جامعه باشند تا از سبد معیشتی برخوردار شوند.

به گفته وی؛ ارزش این سبد معیشتی به دهک خانوار از ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال است.

جلوگیری مرکز نفس از ۲۹ سقط جنین

معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: ۲۹ مادر باردار که در این شهرستان قصد سقط جنین سالم خود را داشتند در ۲ سال اخیر با حمایت های مرکز نفس از این اقدام منصرف شدند.

ملازاده خاطرنشان کرد: مراکز مردمی نفس با هدف نجات فرزندان سالم از سقط عمدی جنین راه اندازی شده و از همه ظرفیت‌های تخصصی، توانمندی‌های اجتماعی در ابعاد درمانی، تشخیصی، حمایتی و مشاوره‌ای برای حفظ جان انسان‌ها استفاده می‌شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد دارای یک بیمارستان با ۱۶۸ تخت فعال است.