رشت - ایرنا - معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هدف دشمنان ایجاد ناامیدی در مردم و تضعیف دولت و نظام است از اینرو نباید در هیچ شرایطی خدمات به مردم قطع و متوقف شود.

به گزارش ایرنا، سردار محمدعلی قمی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل گیلان در رشت اظهار کرد: دشمنان به دلایل مختلف از جمله ناامیدی شان از اثرگذاری تهدیدات و اقدامات نظامی؛ نوع اقدامات و تهدیدات خود علیه کشور و نظام ما تغییر داده اند.

وی اظهار کرد : از سویی ایجاد و تقویت لایه‌های مقاوم دفاعی در حوزه نظامی در کشورمان هم آنان را ناامید کرده است، از اینرو امروز یکی از تهدیدات کنونی دشمن، تهدیدات مردم محور است.

وی عنوان کرد : آنان دریافته اند که در جمهوری اسلامی، مردم پایه اساسی نظام و رکنی از ارکان کشور هستند به همین دلیل می کوشند تا توسط شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات رسانه‌ای خود مردم را در مقابل حاکمیت و دولت قرار داده و وحدت و انسجام کشور را برهم بزنند.

معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: همانگونه که در مشکل اخیر در موضوع بنزین، مساله پس از حدود سه ساعت مدیریت شد و نقشه دشمنان ناکام ماند، باید همیشه در مقابل تهدیدات دشمنان آماده باشیم.

سردار قمی بیان کرد: ما باید تهدیدات جدید دشمنان را با رویکرد پدافند غیرعامل مدیریت کنیم و در مقابل نقشه‌های آنان در راستای ایجاد رعب و وحشت، ترساندن، بیم دادن و تولید خطر در جامعه، برنامه‌ریزی مناسب داشته وهوشیار باشیم.

وی در ادامه گفت: دشمنان عزم خود را جزم کرده اند تا خدمات ضروری به مردم با مشکل مواجه شده و آسایش مردم مختل شود که در این راستا باید همه هوشیار باشیم و اگر مسئول یا مسئولانی به وظایف خود به خوبی عمل نکنند، با آنان برخورد خواهد شد.

وی به مهمترین اهداف ایجاد پدافند غیرعامل اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای امن‌سازی زیرساختهای سایبری باید بیشتر تلاش شود زیرا یکی از اهداف اصلی دشمنان تهدیدات مربوط به زیرساختهای سایبری است.

سردار قمی اظهار کرد: کاهش آسیب پذیریری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش بازدارندگی، صیانت از مردم در برابر حوادث، تهدیدات و نیز مدیریت مخاطرات از مهمترین محورها و اهداف پدافند غیرعامل در جامعه است.

در جلسه پدافند غیرعامل گیلان، حمیدرضا خالدی جانشین قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل کشور، اسدالله عباسی استاندار و برخی از مدیران استانی حضور داشتند.