کوتاهی در امر پدافند غیر عامل تبعات جبران ناپدیری برای کشور دارد

آستارا-ایرنا- فرماندار شهرستان آستارا گفت: به جهت موقعیت مهم شهرستان، کوتاهی در امر پدافند غیر عامل می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدرضا شهاب زاده" شامگاه روز چهارشنبه در نشست خبری پایان هفته پدافند غیرعامل شهرستان آستارا، اظهارکرد: هفته پدافند غیرعامل نمادین است و ما باید در طول سال به این نکته توجه داشته باشیم که پدافند غیر عامل جزء مهم ترین نکانی است باید همه مسئولان بر آن اهتمام ورزیده و توجه داشته باشند.

وی افزود: هفته پدافند غیر عامل با شعار ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید و با تاکید بر پدافند غیر عامل ، دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی را در شهرستان آستارا با ۵۰ برنامه متنوع مصوب و اجرا شد.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: ما دفاع غیر نظامی را در دستور کار داریم و پیشگیری از وقوع خسارات از جمله اهداف ما در پدافند غیر عامل است.

شهاب زاده به تعدادی از برنامه های اجرا شده در هفته پدافند عامل اشاره کرد و گفت: ما در این هفته مانور نانوایی های شهرستان را داشتیم که بعد از قطع گاز و برق از سوخت های جایگزین برای پخت نان استفاده کردند که نمونه بارز و عملی آن را هم در سیل شهریور ماه سال جاری شاهد بودیم.

وی بیان کرد: غبار روبی از مزار شهدا و تشکیل دوره آموزشی جلوگیری از انتشار بیماری های باکتریایی و ویروسی ماهیان خاویاری و همچنین دوره آموزشی مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی در باغات از دیگر برنامه های اجرا شده در این هفته است.

فرماندار آستارا تاکید کرد: مانور اطفای حریقی را به جهت مهم بودن موقعیت شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با هماهنگی سپاه، نیروی دریایی ارتش، بسیج و مسئولین بندر آنجام دادیم که بسیار مهم بود و نیروها تمرین آمادگی خود را در صورت وقوع حوادث احتمالی تمرین کردند.

وی خاطرنشان کرد: درختی در استان وجود دارد به نام پولونیا که طبق بررسی های انجام شده، جزء گونه های مهاجم شناسایی شده است و با هماهنگی اداره محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اقدام به قطع تعدادی از آنها در شهرستان کردیم.

شهاب زاده اعلام کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم و موثر در استان گیلان که برای اولین بار صورت می گیرد، تشکیل دانشکده پدافند غیر عامل در دانشگاه گیلان است که از این ترم هم دانشجو می پذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha