رشت - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از افتتاح ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در دولت سیزدهم در این استان خبر داد و بیان کرد: ۲۰ پروژه آموزشی و پرورشی با ۵۹ کلاس درس به مناسبت دهه مبارک فجر آماده بهره برداری است.

علی دقیق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه‌های آموزشی و پرورشی دولت سیزدهم با ۴۳۶ کلاس درس و با زیربنای بیش از ۵۷ هزار مترمربع در مناطق مختلف استان گیلان به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه آموزشی و پرورشی با ۵۹ کلاس درس و با زیربنا ۶ هزار و ۴۱۳ مترمربع با بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

دقیق با تشریح برنامه استانداردسازی گرمایشی مدارس گیلان در دولت سیزدهم اضافه کرد: طی ۲ سال اخیر، یک هزار و ۴۸۱ کلاس درس در ۱۸۸ مدرسه با بیش از ۱۵۵ هزار مترمربع زیربنا در این استان استانداردسازی گرمایشی شده‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه ۱۶۳ هزار مترمربع از محوطه مدارس در دولت سیزدهم آسفالت شده‌است، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، ۲۲ پروژه آموزشی و پرورشی با ۱۲۶ کلاس درس و با ۲۱ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست ساخت است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.