محسن صیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فروردین تا ۱۰ بهمن ماه امسال، چهار هزار و ۲۶۵ شکایت مردمی از صنوف مختلف در مشهد ثبت شده است.
وی اضافه کرد: سه هزار و ۲۰۰ پرونده از این تعداد معادل ۷۵ درصد شکایت ها در مشهد جلب رضایت صورت گرفته است.
مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: ۲۵ درصد پرونده های شکایت از اصناف مشهد، به تعداد ۹۱۰ پرونده جلب رضایت نشده و به پرونده تعزیری تبدیل شده است.
وی ادامه داد: ۵۱۰ پرونده از تعداد کل پرونده های شکایت جلب رضایت نشده، به موضوع تقلب مربوط بوده که بیشترین شکایات را شامل می شود، ۲۴۵ پرونده مربوط به گران فروشی، ۱۶۰ پرونده مربوط به عدم رعایت قوانین صنفی، ۵۳ پرونده مربوط به کم فروشی و بقیه مربوط به عدم صدور قرارداد معتبر است.
صیادی بیان کرد: بابت ۴۵۰ پرونده شکایت از اصناف مشهد، ۵۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال استرداد وجه به شاکیان صورت گرفته است.
وی بیشترین تعداد شکایات مردمی را با هزار و ۴۲ مورد مربوط به واحدهای خدمات فنی خودرویی، ۴۸۰ مورد مربوط به درودگران و مبل سازان، ۳۷۷ مورد مربوط به مشاورین معاملات املاک، ۱۳۴ مورد مربوط به تعمیرات لوازم خانگی و بقیه را مربوط به سایر صنوف دانست.
۱۲۰ هزار واحد صنفی در مشهد فعالیت می کنند.