پنچ واحد صنفی املاک متخلف در مشهد پلمب شد

مشهد- ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: پنج واحد صنفی مشاوران معاملات املاک در گشت مشترک امروز به دلیل تخلفات متعدد در مشهد پلمب شدند.

محسن صیادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت مشترک در مشهد با همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در محدوده خیابان «کریمی» مشهد انجام شده است.

وی بیان کرد: تخلفات این واحدهای صنفی شامل عدم نصب نرخنامه، عدم درج حق الزحمه در قولنامه و موبایعه نامه، عدم صدور قرارداد رسمی (هولگرام دار) با کد رهگیری، دریافت حق الزحمه مازاد و عدم استفاده از سامانه تعیین اجاره بها است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی مشاوران معاملات املاک انجام و منجر به تنظیم ۱۹۷ فرم بازرسی به ارزش ۳۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال شده که به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

عدم درج قیمت بر روی کالا، تخلف عمده صنوف مشهد

وی با اشاره به تشدید نظارتها بر واحدهای صنفی مشهد در ماههای محرم و صفر گفت: عدم درج قیمت بر روی کالاها بیشترین تخلف صنوف استان در مردادماه امسال بوده است که به عنوان تخلف از سوی آنها ثبت و تشکیل پرونده داده شده است.

صیادی افزود: پس از عدم درج نکردن قیمت بیشترین تخلفات واحدهای صنفی مشهد در این بازه زمانی به ترتیب فراوانی شامل گرانفروشی، بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت نکردن قوانین نظام صنفی، کم فروشی، صادر نکردن صورتحساب، تقلب و عرضه خارج از شبکه بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی اظهار داشت: مرداد ماه امسال در بازرسی از واحدهای صنفی و دریافت شکایات در بازارهای استان هزار و ۴۶۷ برگه تخلف به ارزش ۷۱ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال تنظیم و ثبت شده است.

به گفته وی، در این مدت ۲۵ هزار و ۸۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام گرفته، ۵۲۰ مورد شکایت حضوری از اتاق اصناف و اتحادیه دریافت شده و هزار و ۲۱۸ مورد پرونده تخلف به اداره تعزیرات خراسان رضوی ارسال شده است.

صیادی ادامه داد: همچنین در مرداد ماه امسال ۲۶۰ مورد جلب رضایت مشتری در استان خراسان رضوی انجام گرفت که در این راستا چهار میلیارد و ۶۹۸ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال وجه به شاکیان بازگردانده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha