گناوه – ایرنا – امام جمعه گناوه گفت: علل، اهداف و فلسفه وقوع شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی برای نسل جوان در دهه مبارک فجر تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی " شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: جوانان نسبت به چرایی و علل انقلاب سئوال می‌کنند و ما وظیفه داریم در این زمینه به آنها پاسخ شفاف و روشن بدهیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه دشمن جنگ شناختی و روایتی راه انداخته است، دهه مبارک فجر فرصتی گرانبها برای بیان خدمات و دستاوردهای چهار دهه انقلاب به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه امام رکن اصلی نظام اسلامی را مردم می‌دانستند، یادآور شد: هوشیاری، صلابت، وفاداری، اراده و حضور مردم در صحنه‌های مختلف با تبعیت پذیری از ولایت فقیه باعث شده تا همه توطئه‌های دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی خنثی شود و آغاز چهل و پنجمین بهار شکوهمند اقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

امام جمعه گناوه افزود: همه ما در قبال انقلاب وظیفه و رسالت خطیری برعهده داریم و برای این مهم باید جهاد تبیین را که کلید واژه فرمایش رهبر معظم انقلاب است، سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه ما ، بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به همه آنچه که یک جامعه متمدن اسلامی نیاز دارد، اشاره کرده است.

رکنی حسینی گفت: ایمان، علم، جهاد، اخلاق، عدالت و عقلانیت از شاخصه‌های مهم تحقق «تمدن نوین اسلامی» هستند که بیشتر بر دوش جوانان گذاشته شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه با گرامیداشت عید مبعث پیامبر(ص) افزود: یکی از وظایف این شورا نهادینه کردن مکارم اخلاقی در جامعه است.

فرماندار گناوه نیز اظهار کرد: پایه‌های انقلاب اسلامی در کالبد هر ایرانی ریشه دوانده است و روز به روز بر عظمت و اقتدار آن افزوده می‌شود.

" محمدتقی صفری " گفت: ادارات و نهادهای شهرستان در ایام الله دهه فجر، با نصب پرچم و آذین بندی، عملکرد خود را به مردم ااطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره در پیش بودن ۲ انتخابات مهم در یازدهم اسفند تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در این دوره از انتخابات با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، حضوری پرشور در پای صندوق های رای خواهند داشت.