خمین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی (ره) با نهضت انقلاب اسلامی به ایران عظمت بخشید و این کشور را از شر افرادی مزدور، ضعیف و ناتوان نجات داد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مشترک استان مرکزی و خمین همزمان با نخستین روز از دهه فجر در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی (ره)، افزود: امروز امنیت کشور در تمام بخش‌ها دیگر وابسته به بیگانگان نیست.

وی با اشاره به اینکه امام راحل شهیدانی نظیر سردار سلیمانی را تربیت کرد، گفت: امام خمینی (ره) روایات اسلامی، اقتصاد اسلامی، روابط داخلی و بین المللی و جهاد را احیا کرد و ارزش‌ها را به سمت اسلام تغییر داد.

امام جمعه اراک با تاکید بر مصرف بهینه از منابع آبی ، ادامه داد: استفاده از پساب فاضلاب و آبیاری‌های نوین باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به حمایت از تولید نان کامل در استان مرکزی، بیان کرد: شیوه‌های مصرف مواد غذایی، سوخت و انرژی نیازمند فرهنگ سازی است.

وی گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی هیچ‌گونه امکانات و تجهیزاتی نداشتیم و قدرت غیرمستقیم جمهوری اسلامی در سوریه، عراق ، لبنان امروز نمایان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: قدرت ساخت تسلیحات دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی مایه مباهات و افتخار است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخ اهمیت بسیاری برای آگاهی نسبت به حوادث مهم و شهادت مردان بزرگی مانند امیرکبیر دارد.

وی گفت: قاجار و پهلوی بخش‌های بسیاری از سرزمین پهناور ایران را به دلیل نداشتن علم سیاست جدا کردند و برخی کشورها امروز برای جزایر سه گانه ایران بیانه مشترک می‌دهند و سپس عذرخواهی می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به طی مسیر پیشرفت پس از انقلاب اسلامی گفت: ادامه مسیر موفقیت نیازمند تلاش و کسب علم و دانش است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در این شورا گفت: انقلاب اسلامی مرحله‌ای از نظام تکوین بشری است که از دوران پیامبران شروع شده است.

حامد علامتی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک رخداد اجتماعی نیست بلکه نظام جمهوری اسلامی بینشی و منشی برمبنای ساختار اجتماعی است.

وی ادامه داد: ورود به عرصه تمدن نوین اسلامی نیازمند ریل‌گذاری درست است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار کرد: در این راستا عنصر تربیت مهم است و تربیت در این تمدن از فردیت به اجتماعی و حماسی تغییر می‌مند.

علامتی گفت: نگاه ویژه به آینده سازان بعنوان نسلی که انقلاب اسلامی را درک نکردند مهم است.

وی یادآور شد: ۲۸ نفر معادل یک سوم شهدای حادثه تروریستی کرمان کودکان و نوجوان بودند که نشان از حضور نسل جدید انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف دارد و مسئولان باید بیشتر برای آینده آنها تلاش کنیم.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: ۲۶۱ طرح در دهه فجر در خمین با اعتبار ۱۵ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال بهره برداری می‌شود.

حمید کمانکش ادامه داد: یک‌هزار و ۳۰۹ فرصت شغلی با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این تعداد طرح در خمین ایجاد می‌شود.

شهرستان خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در ۶۵ کیلومتری اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.