همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: معابر شهر همدان با ۲۰۰ دستگاه خودروی برف روب و ۷۰۰ نیروی انسانی طی ۴۸ ساعت گذشته پاکسازی شد.

سیدمسعود حسینی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی نیروهای شهرداری همدان در قالب طرح زمستانی در آماده باش کامل قرار دارند و کمبودی بابت تجهیزات برفروبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه معابر فرعی نیز در حال پاکسازی است، از همشهریان خواست از پارک خودرو در معابر خودداری تا همکاران و ماشین آلات بتوانند به نحو مطلوب خدمت رسانی کنند.

حسینی ادامه داد: تمام تلاش مجموعه خدمات شهری این بود که با رعایت ضوابط و مقررات فنی و محیط زیستی و حداکثر توان تمام معابر را باز کنند تا تردد خودروها و شهروندان به سهولت صورت بگیرد.

شهردار همدان اضافه کرد: پارک خودروها در معابر کاهش سرعت برف روبی را به همراه دارد و علاوه بر اینکه خساراتی برای مالک خود ایجاد می‌کند موجب اخلال در عملیات برف روبی نیز می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم مدیریت شهری در فصل زمستان گفت: یکی از موضوعات مشکل ساز در برف‌روبی‌ مشکلات ترافیکی و استفاده مردم از خودروی شخصی است که در روزهای برفی باید اتوبوسرانی و تاکسیرانی با قدرت وارد شوند.

حسینی با تاکید بر انعکاس اخبار خدمات برف‌روبی‌ خواستار افزایش آگاهی و آموزش‌های شهروندی برای مشارکت مردم در زمان برف‌روبی‌ شد.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد و از آن‌ها خواست مشکلات خود در ارتباط با برف روبی معابر اصلی و فرعی را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی تا عوامل مدیریت شهری نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند.