ارومیه- ایرنا- علمای اهل سنت آذربایجان‌غربی تاکید کردند که مشارکت پرشور و آگاهانه در انتخابات و انتخاب اصلح، قدرت چانه زنی کشور را در عرصه بین المللی ارتقا بخشیده و ادبیات جهان را نسبت به ایران اسلامی تغییر می دهد و در کنار خوشحالی دوستان، تلخ‌کامی دشمنان ایران اسلامی را رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۶ روز دیگر در جای جای ایران اسلامی برگزار می شود؛ در کنار تلاش اقشار مختلف برای تحقق مشارکت حداکثری در این انتخابات، دشمنان ایران اسلامی نیز برای خالی ماندن شعبات اخذ رای ثانیه شماری می کنند و با استفاده از امپراتوری رسانه ای خود درصدد دلسرد کردن مردم از نظام و انتخابات و بی تفاوت ساختن به این مهم هستند.

انتخابات، وفاداری مجدد ملت ایران به نظام و انقلاب را به نمایش می گذارد و حضور پرشور و شکوه مردم در این صحنه، رویای دشمنان را بی تعبیر کرده و خوف و هراس را بردل آنان حاکم می کند؛ به همین دلیل است که دشمنان ایران اسلامی برای رهایی از این هراس دست به توطئه ها و تبلیغات گسترده ای می زنند تا نگذارند این حماسه، بزرگ و باشکوه برگزار شود.

وقوع حوادث مختلف در کشور نظیر اغتشاشات سال گذشته و برخی وقایع خارجی و داخلی و برنامه ریزی اتاق فکر دشمن برای هدف قرار دادن انتخابات، ما را برآن می دارد تا پرشورتر از همیشه پای صندوق های رای حاضرشویم و با رای خود میثاقی دوباره با نظام مقدس جمهوری اسلامی ببندیم تا راه هرگونه نفوذ و فتنه افکنی بر دشمنان بسته شود.

دراین میان اهل سنت آذربایجان غربی که از پیشتازان این حماسه بزرگ بوده و در طول ۴۵ سال همواره غیرت خود را به نمایش گذاشته و کام دشمنان را با رای خود تلخ کرده اند، این بار نیز به پیشواز این رویداد بزرگ می روند تا برگ زرین دیگری بر صفحات تاریخ بیفزایند.

علمای اهل سنت آذربایجان غربی در همین راستا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات را وظیفه ای مهم برای آحاد ملت ایران اسلامی دانسته و آن را مهم تر از هر مهمی عنوان کردند؛ کلیدواژه این سخنان، مشارکت پرشور در روز ۱۱ اسفند بود.

مشارکت در انتخابات ادبیات جهان را نسبت به ایران تغییر می دهد

امام جمعه اهل سنت نقده در گفت و گو با ایرنا گفت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات ادبیات دنیا را نسبت به ایران تغییر می دهد؛ مشارکت حداکثری در انتخابات عامل مهم امنیت و اقتدارکشور است و جایگاه کشور در عرصه بین المللی را ارتقا می بخشد.

ماموستا ثنار تمرنژاد با اشاره به اغتشاشات اتفاق افتاده طی سال گذشته افزود: دشمنان با تزریق ویروس بدبینی به نظام در بین مردم سعی کردند مردم را از نظام جدا کنند ولی راه به جایی نبرده اند و نخواهند برد.

وی اضافه کرد: شرکت گسترده مردم در انتخابات نشان خواهد داد برخلاف تحلیل ها و تصورات دشمنان، ملت بزرگوار ایران همچنان پایبند نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب هستند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به حوادث سال گذشته و تبلیغات رسانه های دشمنان باید به دنبال نقش برآب کردن دسیسه ها و فتنه های دشمنان بوده و زمینه را برای برگزاری انتخابات پرشور آماده کنیم.

امام جمعه اهل سنت نقده اظهار کرد: برای مشارکت آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات باید از متنفذان و معتمدان یاری گرفته و ضرورت شرکت در انتخابات و همچنین انتخاب آگاهانه را توسط آنها برای مردم تبیین کرده و جلوی گسترش تبلیغات منفی دشمن را بگیریم.

انتخابات روز اتحاد و با نظام بودن مردم

ماموستا تمرنژاد گفت: هراس دشمن از انتخابات به خاطر این است که روز انتخابات، روز اتحاد و با نظام بودن مردم است و به همین دلیل از وحدت و وفاداری مردم به نظام می هراسد و انتخابات را هدف قرار می دهد.

وی افزود: دشمن از این روز می هراسد به خاطر اینکه مردم به ارکان نظام رای می دهند و حاضر نیستند از آن جدا شوند.

وی اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات و رای آنها آبی برآتش فتنه دشمنان ریخته و طراحان جنگ های ترکیبی و توطئه های مختلف را به عقب رانده و مایوس خواهد کرد.

رای ندادن، آب در آسیاب دشمن ریختن است

امام جمعه اهل سنت نقده اظهار کرد: بی تفاوتی به انتخابات و رای ندادن آب در آسیاب دشمن ریختن و همراه دشمنان حرکت کردن و نادیده گرفتن آینده کشور است.

ماموستا ثمرنژاد با تاکید بر تبیین محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات ادامه داد: سلامت انتخابات از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید انتخابات به دور از شبهه و فراتر از دغدغه های جناحی و سیاسی باشد.

وی بیان کرد: رقابت های تخریبی علیه یکدیگر معادلات سیاسی و امنیتی کشور را زیر سوال خواهد برد بنابراین مردم باید توجه داشته باشند به کسی که رای می دهند، باید حرفی برای گفتن داشته باشد، دستور مردم و نظام بوده و برای حل مشکلات به جای دعواهای سیاسی، راهکار بدهد.

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان غربی نیز گفت: انتخابات، نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است و همین باعث قوام و دوام مملکت می شود.

ماموستا عبدالرحمان محمدپور افزود: حق حضور مردم در صحنه انتخابات موجب جاودانگی انقلاب و نظام اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: نمایشی خواندن انتخابات و تلاش برای دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات نشان از ناکامی فتنه های ۴۵ ساله دشمنان است؛ آنها امروز دنبال راه دیگری می گردند تا با تضعیف جایگاه مجلس، مردم را مایوس کنند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی امروز از تاثیر پذیری ملت های مظلوم جهان به ویژه مردم فلسطین و غزه از انقلاب ایران به هراس افتاده و برای جبران شکست خود در اقصی نقاط جهان، مهمترین نهادهای تصمیم گیری ایران اسلامی را نشانه می گیرد.

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان غربی اظهار کرد: بدون تردید حربه دشمنان بر علیه مردم سالاری دینی ناکام مانده و موفق نخواهد شد.

ماموستا محمدپور گفت: با حضور گسترده در انتخابات ۱۱ اسفند به دنیا ثابت می کنیم که با وجود همه مشکلات اقتصادی هنوز دلسوز کشور، نظام و انقلاب خود هستیم و به پشتیبانی از آن می پردازیم.

وی تاکید کرد: مردم کسانی را انتخاب کنند که افراد متدین بوده و با قانون گذاری و تصمیم گیری درست نه تنها زمینه ساز رفع مشکلات موجود باشند بلکه توسعه کشور را هم رقم بزنند.

وی افزود: همانگونه که امام راحل فرمودند مجلس در راس امور است در نظام مردم سالاری دینی مجلس حرف اول را می زند؛ البته لازمه تشکیل مجلس قوی، انتخاب صحیح، آگاهانه و افراد کارآمد، متخصص و متعهد به انقلاب، نظام و دلسوز به کشور است.

شرکت در انتخابات ترسیم راه آینده کشور است

امام جمعه سردشت نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت در انتخابات ترسیم راه آینده کشور است و باید با قدرت در آن شرکت کرد.

ماموستا محمد واوی ادامه داد: تحریم انتخابات و نیامدن پای صندوق های رای نه تنها گرهی از مشکلات کشور را باز نمی کند، بلکه اجازه نمی دهد کشور در منطقه به جایگاه واقعی خود برسد و به عبارتی به نفع دشمن است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات موجود باید پای صندوق های رای آمد و با انتخاب اصلح به رفع مشکلات کشور کمک کرده و مسیر پیشرفت کشور را هموار کرد.

وی اظهار کرد: از روزی که جمهوری اسلامی به پیروزی رسید، زمینه برای سهیم شدن مردم در تعیین سرنوشت خود مهیا شد و از آن موقع تاکنون، مردم ایران اسلامی در انتخابات متعدد شرکت کرده و فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده اند.

امام جمعه سردشت به تبلیغات منفی دشمنان درخصوص انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: دشمنان به این طریق می خواهند مردم را از نظام و انقلاب جدا کرده و بین آنها فاصله بیاندازند.

ماموستا واوی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث خواهد شد ایران در منطقه حرف اول را بزند و اقتدار بین المللی کشور افزایش یابد.

وی به جایگاه امروز کشور در عرصه بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: اگر تا دیروز دشمن می گفت که گزینه نظامی روی میز است، امروز می گوید ما اهل جنگ نیستیم و این اقتدار کشور در عرصه بین المللی را نشان می دهد که مشارکت پرشور در انتخابات آن را بیشتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای انتخاب اصلح، اهل نظر نظیر ائمه جمعه باید شاخصه های آن را تبیین کنند چراکه انتخاب نادرست برای آینده کشور ضرر دارد و برعکس انتخاب افراد جهادی و انقلابی، موجب ترسیم آینده ای بهتر برای کشور خواهد شد.

اهل سنت هرگز از پای صندوق های رای عقب نشینی نکرده اند

روحانی و پژوهشگر اهل سنت گفت: اهل سنت از اول انقلاب تاکنون هرگز از پای صندوق های رای عقب نشینی نکرده اند؛ آنها همواره متحد و منسجم حماسه آفریده اند.

اردشیر محمدزاده افزود: مشارکت در انتخابات موهبتی است که باید قدر آن را بدانیم و از این امتیاز و نعمت استفاده کرده و بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: اگر بدانیم انتخابات و حضور در پای صندوق های رای چقدر برای دشمنان داخلی و خارجی مهم است، بدون تردید نه تنها پرشورتر از همیشه در انتخابات شرکت کرده بلکه به شیوه های مختلف تبلیغات مسموم دشمنان را هم خنثی می کنیم.

این پژوهشگر اظهار کرد: مجلس، تاثیر گذارترین نهاد است و دشمن انگشت بر نقطه حساسی گذاشته و با نمایشی و فرمایشی خواندن آن سعی در دلسرد کردن مردم دارد در حالی که ملت ایران سربلند از آزمون ها بیرون آمده اند و این بار نیز سربلندی خود را در روز ۱۱ اسفند فریاد خواهند زد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.