کرمانشاه – ایرنا – گروه‌های موسیقی برگزیده سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر شرق کرمانشاه شامگاه یکشنبه در سرسرای یادگار امام شهرستان کنگاور به اجرای برنامه پرداختند.

رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی کنگاور شامگاه دوشنبه در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با تبریک ایام الله دهه فجر و برگزاری جشنواره موسیقی فجر، گفت: مهم‌ترین اتفاق هنری و معتبرترین بستری که هنرمندان عرصه موسیقی را در ایران معرفی می‌کند همین جشنواره است و ماهمه ساله می‌بینیم که با سیاست ها و برنامه ها و اهداف متفاوتی این جشنواره برگزار می شود.

«نصراله صفری» افزود: کشور ما دارای استعدادهای توانمند در عرصه موسیقی است که جدا از ارائه آموزش با کیفیت به این استعدادها و هدایت آنان، ایجاد عرصه ای برای درخشش و معرفی هنرمندان جوان لازم است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره موسیقی فجر باید طوری برگزار شود که هنرمندان بزرگ و مطرح آثار خود را با اطمینان کامل در آن عرضه و جوانان نیز به مناسب ترین شکل خود را معرفی کنند.

صفری تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه هر ساله میزبان جشنواره موسیقی فجر است، امسال سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در کرمانشاه در شهرستان کنگاور با حضور هنرمندان موسیقی در منطقه شرق استان برگزار شد.

وی در خاتمه اظهار کرد: انتخاب ۲ اجرا از شهرستان کنگاور، ۲ اجرا از شهرستان سنقروکلیایی، یک اجرا از شهرستان صحنه و یک اجرا از شهرستان هرسین به عنوان برگزیده‌های جشنواره سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر استان ها ویژه منطقه شرق استان کرمانشاه معرفی شدند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ورودی این استان غربی قرار دارد.