اراک - ایرنا - ۸۸ طرح عمرانی، اقتصادی و ورزشی روز دوشنبه همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار، معاونان استاندار و تنی چند از مدیران استان مرکزی و فراهان در نقاط مختلف این شهرستان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار مرکزی در آیین افتتاح سالن ورزشی روستای دستجان شهرستان فراهان گفت: یک‌هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های دهه فجر شهرستان فراهان صرف شد.

وی اشتغال طرح‌های فراهان را ۵۱۰ فرصت عنوان کرد و ادامه داد: اهتمام دولت سیزدهم بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، هرچند اتمام این طرح‌ها، هزینه‌بر است اما با اولویت بندی تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

استاندار مرکزی گفت: از جمله طرح‌های شاخص در فراهان، ۲۵ پروژه توسعه برق با ۲۳۵ میلیارد ریال اعتبار شامل هوشمندسازی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه است که بهره‌برداری شد.

مخلص‌الائمه افزود: شهر فراهان با تعویض شبکه انتقال سیمی به کابلی، به عنوان شهر سبز شناخته شده است.

استاندار مرکزی همچنین در دیدار با خانواده شهید «علی نعمتی» در روستای شتریه شهرستان فراهان گفت: انقلاب اسلامی با جانفشانی شهدا و ایثارگری خانواده آنان تثبیت شده است.

وی بیان کرد: وظایف مدیران و مسئولان در حفظ خون پاک شهیدان، بسیار بالا است و بدهی ما به خانواده شهدا، مردم و امام، جبران ناپذیر است.

استاندار مرکزی گفت: ما مدیران دفاع از انقلاب اسلامی را انتخاب کرده‌ایم و باید با تمام توان در جهت اعتلای آرمان‌های انقلاب، شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

شهید «علی نعمتی» متولد ۱۳۴۳ و در منطقه چزابه سال ۶۰ به شهادت رسید.

۲ واحد خانه ویژه اسکان پزشک، واحدهای مسکونی بنیاد مسکن در روستای ضیاءآباد، سالن ورزشی در روستای دستجان و ساختمان شورای اسلامی فرمهین از مهمترین طرح‌های شهرستان فراهان بود.