بروجرد - ایرنا - نمایشگاه توانمندی‌هایی صنایع شهرستان بروجرد در ششمین روز از دهه فجر با حضور فرهاد زیویار استاندار لرستان در محل مصلای بروجرد برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار لرستان روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع لرستان در جمع خبرنگاران گفت: افزون بر ۳۵ درصد صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک استان لرستان در بروجرد واقع شده است.

فرهاد زیویار اظهار کرد: بروجرد دارای ظرفیت های اقتصادی بی نظیر منطقه ای و ملی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و قرارگاه استانی و شهرستانی رفع موانع تولید با تمام توان در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بروجرد حرکت می کند.

استاندار لرستان بیان کرد: در بخش تولیدات کشاورزی به خصوص میوه جات شهرستان بروجرد دارای ظرفیت های کم نظیری است که باید صنایع لازم برای فرآوری و بسته بندی آنها ایجاد و احداث شود.

زیویار اضافه کرد: این نمایشگاه گوشه ای از دستاوردهای صنایع شهرستان بروجرد است که امروز به نمایش گذاشته شد.

وی یادآور شد: استان لرستان دارای ظرفیت های و پتانسیل های بسیاری است که باید از آنها در راستای بهبود وضعیت اقتصادی استان و کشور بهره لازم را ببریم.

یک هزار و ۲۰۰ شغل در استان لرستان تثبیت شد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در یک سال گذشته در راستای اجرای طرح رفع موانع تولید بیش از ۲۵۰ کارخانه در استان ارزیابی شد و ۱۵۶ تا از موانع این واحدهای تولیدی برطرف شده است.

سردار نعمت باقری بیان کرد: ۴۵ کارخانه استان در راستای این طرح به چرخه تولید بازگشته که با احیای این واحدهای تولیدی یک‌هزار و ۲۰۰ شغل تثبیت و همچنین ۲۵۰ شغل جدید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای تولیدی استان به هر دلیلی تعطیل شده که با مشکل یابی و رفع موانع آن‌ها می‌توان شاهد رشد تولید و ایجاد فرصت شغلی برای جویندگان کار بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب امروز شاهد برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع بروجرد هستیم و یکی از موضوعاتی که در بسیج در دستور ‌کار قرار دارد، رفع موانع تولید واحدهای تولیدی است که در این راستا قرارگاه رفع موانع تولید تشکیل شده که بسیج صنعت، عارضه‌یابی را در صنابع در دستور کار قرار دادند.

سردار باقری اضافه کرد:‌ براین اساس هر کارخانه ای که به هر دلیلی تعطیل شده بررسی می شود و در این زمینه جلسات متعددی برگزار و حمایت های مالی بسیاری صورت گرفته که بخشی از این صنایع به چرخه تولید بازگشتند.

۲۰ واحد صنعتی بروجرد به چرخه تولید بازگشته است

دبیر قرارگاه رفع موانع و حمایت از تولید بروجرد اظهار کرد: این نمایشگاه با ۷۰ غرفه مختلف از صنایع کوچک و بزرگ شهرستان برپا شده است.

احمد حسنوند بیان کرد: تا کنون مشکلات ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان بروجرد در این قرارگاه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته که ۲۰ واحد تولیدی احیا و مجدد به چرخه فعالیت بازگشته است.

وی افزود: باتوجه به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از تولید، قرارگاه رفع موانع و حمایت از تولید در بروجرد تشکیل شد که در این مدت توانسته برکاتی به همراه داشته باشد و به عنوان یک الگوی موفق مطرح گردد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۸ بهمن در مصلای نماز جمعه دایر است که علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ شب مراجعه کنند.

بروجرد با دارا بودن ۳۵ درصد صنایع لرستان صنعتی‌ترین شهرستان این استان به شمار می‌رود، از مجموع ۶۵۰ واحد صنعتی بروجرد ۴۵۰ واحد در حال فعالیت و تولید است.