شهرری - ایرنا - طرح نامگذاری ۸۳ معبر گلزار شهدا بهشت زهرا (س) به نام مناطق عملیاتی دفاع مقدس در سی‌امین هفته از پویش «دوشنبه‌های تعالی» رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، طرح نامگذاری معابر این گلزار، با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران این سازمان و همچنین خانواده های معظم شهدا در سی‌امین هفته از پویش دوشنبه‌های تعالی رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)با اشاره به هدف اجرای این طرح گفت: معابر شهری معمولا به نام شهدایی که در آن نقاط سکونت داشته اند مزین می‌شوند؛ اما ساکنان گلزار شهدا بهشت زهرا (س) خود همگی شهید هستند؛ لذا تصمیم گرفته شد نام منطقه عملیاتی و محل شهادت شهدا بر روی معابر گذاشته شود.

جواد تاجیک افزود: غیر از نامگذاری معابر گلزار شهدا به نام مناطق عملیاتی، چهارراه‌ها، میادین، صحن‌ها، اماکن و درهای گلزار نیز در گام بعدی به نام عملیات‌ها و یگان‌های دوران دفاع مقدس نامگذاری می‌شود.

وی با اشاره به طرح مشترک بهشت زهرا (س) و بنیاد شهید برای گویاسازی گلزار شهدا، خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر گلزار اولین قدم برای معرفی و آشنایی بیشتر زائران با شهدا و دفاع مقدس است و در قدم‌های بعدی شرح و عکس مناطق، عملیات‌ها، یگان‌ها و حماسه‌های شهدا، در کنار تابلوهای نامگذاری معابر قرار داده می‌شود.

مدیر گلزار شهدای بهشت زهرا(س) نیز در این مراسم با اشاره به این طرح گفت: نامگذاری معابر در قطعات گلزار شهدا پس از مشورت با برخی پیشکسوتان جهاد و شهادت انجام شده است

محمد علوی افزود:‌ نام معابر گلزار شهدا بر اساس فراوانی منطقه عملیاتی محل شهادت شهدایی که در هر بلوک آرمیده‌اند انتخاب شده که در این راستا محورها و معبرها به نام مناطق عملیاتی نامگذاری شده است.

طرح سازمان بهشت زهرا(س) روزهای دوشنبه هر هفته در قالب پویش «دوشنبه‌های تعالی»رونمایی و افتتاح می‌شوند.