بندرعباس - ایرنا - چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، فرصتی به‌وجود آورد تا دانش‌آموزان با نیاز ویژه (استثنایی) هرمزگانی با برپایی جشنواره نشاط، ضمن ارتقای تندرسی، شادابی و سرزندگی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا، جشنواره نشاط امروز سه‌شنبه در ۶۵ مدرسه استثنایی هرمزگان و برای ۲ هزار و ۷۳۵ دانش آموز برپا شد و فرصتی شد تا این دانش‌آموزان با نیاز ویژه در رشته‌های مختلف ورزشی و در فضایی صمیمی باهم به رقابت پرداختند.

همچنین به صورت نمادین جشنواره نشاط در مدرسه استنثایی امید بندرعباس برگزار شد، که به گفته مدیر آموزش و پرورش استنایی هرمزگان، ۱۸۰ دانش آموز با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل در این فضای آموزشی، در ۶ رشته رقابت کردند.

رجبی، با اشاره به اینکه از این ۱۸۰ دانش آموز، ۵۰ نفر آسیب دیده بینایی هستند، بیان کرد: شطرنج، حلقه و مانع، توپ و سبد، توپ و مانع، حمل توپ با مخروط و حمل توپ با عبور از جمله رشته‌هایی بود که دانش‌آموزان با مشارکت در این رشته‌ها خود را در آن محک زدند.

وی بیان کرد: در آموزش پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، توانبخشی نیز مورد توجه بوده و در توانبخشی تحرک و تربیت بدنی دانش آموزان مهم است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان همچنین اظهار کرد: ساخت مدرسه ویژه نابینایان، اتاق تربیت بدنی و زمین چمن مصنوعی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی در استان است.

وی افزود: چهار اتاق تربیت بدنی و ۲ زمین چمن مصنوعی نیز دهه فجر برای دانش‌آموزان استثنایی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

نمایشگاهی از دست ساخته‌های دانش‌آموزان استثنایی

همچنین در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه دست ساخته‌های معلمان و دانش‌آموزان استثنایی نیز برپا شد که به گفته سرپرست آموزشگاه استثنایی امید بندرعباس، بیش از ۵۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

ریحانه زحمت‌کش افزود: برای تثبیت یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ذهنی و آسیب دیده بینایی بهترین آموزش عینی، نیمه مجسم و انتزاعی است که بیشتر وسایل کمک آموزشی ساخته دست معلمان و دانش‌آموزان است.

۲ هزار و ۷۳۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه هرمزگان در ۶۵ مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.