مراغه- ایرنا- همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۹۲ فرصت شغلی مستقیم در بخش صنعت و ۲۶ فرصت شغلی دیگر در بخش صنایع کشاورزی مراغه به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: خطوط تولید «انواع روغن‌های صنعتی»، «انبارهای سرب اسید ساکن» و «فیلم تک لایه از پلی اتیلن توفتالات ساده» با ۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد سرمایه ریالی و ۶۸۰ هزار سرمایه‌ یورویی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و برای ۹۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

راه‌اندازی خطوط تولید «انواع روغن‌های صنعتی» در یکی از واحدهای صادرات‌محور مراغه

«محمد تقی‌پور» با تشریح جزئیات این طرح‌ها، افزود: ایجاد ۲ خط تولید «پارافین مایع صنعتی» با تولید سالانه هزار و ۷۰۰ تن و «اسلاک واکس» با ظرفیت سالانه چهار هزار تن از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود که هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال برای راه‌اندازی آنها هزینه، و برای ۲۱ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین خط تولید ۱۴ محصول دیگر از جمله روغن عایق‌کننده الکترونیکی، روغن‌های فرآیند نساجی، روغن دنده صنعتی، روغن انتقال حرارت و روغن کمپرسور نیز در همین شرکت با ۳۹۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری راه‌اندازی، و برای ۳۰ نفر دیگر اشتغال ایجاد شد.

وی به راه‌اندازی خط تولید انبارهای سرب اسید ساکن(MF) با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار عدد هم اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی نیز با سرمایه‌گذاری ۲۴۳ میلیارد ریالی و ۴۳۰ یورویی در زیربنایی یه متراژ هزار و ۴۷۰ مترمربع ایجاد شد و برای ۱۱ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه همچنین به افتتاح واحد تولید فیلم تک لایه از پلی اتیلن توفتالات ساده با ظرفیت سالانه سه‌هزار تن اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این واحد تولیدی با سرمایه ۳۴۰ میلیارد ریالی و ۲۵۰ یورویی در فضایی با زیربنای چهار هزار مترمربع، برای ۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

بهره‌برداری از ۲ واحد صنایع تبدیلی و کشاورزی با ۲۶ فرصت شغلی

مدیر جهاد کشاورزی مراغه هم از افتتاح ۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این واحدها ۸۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، و برای ۲۶ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.

«سعید خیراندیش» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۱ میلیارد ریال از این میزان سرمایه‌گذاری از محل تسهیلات بانکی، ۵۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۲۴ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۷۹۰ میلیارد ریال از طریق آورده شخصی سرمایه‌گذاران تأمین شد.

وی با بیان اینکه این واحدها برای ۲۶ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، اضافه کرد: یکی از همین واحدها در روستای «سرج» و با حضور فرماندار مراغه افتتاح شد.

بهره‌برداری از واحد بسته‌بندی خشکبار و فرآوری محصولات غذایی در روستای «سرج» مراغه

افتتاح واحد بسته‌بندی خشکبار با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر

مدیر جهاد کشاورزی مراغه به افتتاح واحد بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در روستای «سرج» اشاره و بیان کرد: این واحد سالانه ۶۰۰ تن ظرفیت تولید دارد و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۴ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

«خیراندیش» حجم سرمایه‌گذاری در این واحد را ۱۰۶ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۹۰ میلیارد تومان از این میزان آورده شخصی است و بقیه از تسهیلات بانکی و از محل «بند ب تبصره ۱۶» و «بند الف تبصره ۱۸» تامین شد.

بهره‌برداری از سردخانه بالای صفر درجه با ۱۴ فرصت شغلی

مدیر جهاد کشاورزی مراغه همچنین گفت: واحد سردخانه بالای صفر درجه در مرحله نخست با پنج هزار تن ظرفیت و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۴ نفر به بهره‌برداری رسید و در مرحله دوم قابلیت توسعه تا هشت هزار تن را دارد.

«خیراندیش» افزود: هدف از اجرای این طرح در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع و با زیربنای ۶ هزار مترمربع، ذخیره‌سازی، نگهداری مواد غذایی و انواع محصولات باغی به ویژه سیب درختی و عرضه آن در خارج از فصل است.

وی با تاکید بر اینکه موافقت اولیه و مجوز تغییر کاربری و جواز تاسیس این سردخانه توسط جهاد کشاورزی صادر شد، بیان کرد: احداث این طرح در سال ۱۳۹۸ آغاز، و پروانه بهره‌برداری برای آن در سال جاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این سردخانه برای ۴۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده، افزود: برای احداث آن ۷۶۵ میلیارد ریال هزینه شد که ۷۰۰ میلیارد ریال آن آورده شخصی است.

مدیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تسهیلات بانکی این سردخانه در ۲ مرحله شامل ۵۰ میلیارد ریال از منابع بند الف تبصره ۱۸ توسط بانک کشاورزی و ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی این را هم بیان کرد که ظرفیت سردخانه‌های موجود و در حال احداث مراغه طی ۲ سال آینده به ۱۳۰ واحد با ۵۰۰ هزار تن ظرفیت رسیده و شهرستان از نظر سردخانه به مرحله اشباع می‌رسد.

به گزارش ایرنا طی دهه فجر امسال ۱۶۲ طرح عمرانی، زیرساختی و خدماتی با ۵۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که در مقایسه با سال قبل حدود ۲.۲ افزایش نشان می‌دهد.