تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

قشم - ایرنا - سازمان منطقه آزاد، شهرداری، فرمانداری، بخشداری، اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در آستانه سالروز بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) در حال آذین بندی، آماده سازی و برگزاری جشن عید مبعث در بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه فرا رسیدن بیست‌وهفتم رجب‌ سالروز خجسته و مبارک بعثت حضرت محمد مصطفی (ص) آخرین فرستاده الهی میادین، پل ها و معابر شهری جزیره قشم چراغانی شده و ساحل نشینان سرزمین آب و آفتاب با آذین بندی خیابان ها، مساجد و بازار این شهر به استقبال ویژه برنامه‌های سالروز مبعث پیامبر اعظم(ص) رفتند.

نصب دهها پلاکارد و پارچه نوشته با مضمون تبریک مبعث ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) از سوی شهرداری، سازمان منطقه آزاد و سایر نهادها و ادارات این شهرستان مرزی در مناطق مختلف شهر قشم همچنین آذین بندی سر در مساجد و ادارات این شهر جلوه خاصی به منظر شهری نگین خلیج فارس بخشیده است.

به مناسبت ۲۷ رجب برنامه‌های مختلفی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی قشم در هیات مذهبی، حسینیه ها و مساجد شیعه و سنی این جزیره برگزار خواهد شد.

مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با پاکسازی و نظافت خیابانها و چراغانی میادین شهر قشم را برای استقبال از مبعث پیامبر رحمت و مهربانی آماده کرده است.

شهرداری قشم نیز با برپایی ۱۰ ایستگاه پذیرایی و فرهنگی به مناسبت مبعث پیامبر اعظم (ص) به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، آذین بندی سطح شهر، برپایی کاروان شادی و برگزاری و اجرای جشن در محلات به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به استقبال این عید بزرگ رفته است.

با برنامه ها ریزی های انجام شده در آستانه سالروز آغاز رسالت الهی و نورانی خاتم‌الانبیا(ص) نوای دل انگیز و روح بخش یا محمد رسول‌الله فضای شهر قشم را عطرآگین کرده و معنویت خاصی به آن بخشیده است.

قرار است امشب و فردا آیین های مولودی خوانی، سخنرانی های مذهبی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قصه گویی با هدف آشنا کردن کودکان با واقعه بزرگ مبعث پیامبر اکرم (ص) همراه با اهدای جوایز در بین قشموندان و ساحل نشینان این جزیره برگزار شود.

برنامه بازدید از خانواده معزز شهدا، آزادگان و جانبازان با مشارکت بنیاد شهید، شهرداری، فرمانداری، بخشداری و سازمان منطقه آزاد، برگزاری جشن مبعث حضرت رسول در مسجد النبی (ص) و تدارک ایستگاه های صلواتی در معابر پر رفت و آمد قشموندان از جمله برنامه های دیگر سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در قشم است.

برگزاری "همایش پیاده روی ورزش صبحگاهی و جنگ شادی" به مناسبت دهه فجر و مبعث رسول اکرم(ص) از میدان شهدای گمنام تا پارک زیتون از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و افتتاح مسجد جامع روستای گامبرون و جشن مبعث اهل سنت در روستای گامبرون به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث، فردا - پنجشنبه - برگزار خواهد شد.

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ. ای محمد(ص) بخوان به نام مهربانترین مهربانان، بخوان! ای صدای نیاز، بخوان! تا ما نیز به خوان الهی دعوت شویم و مائده های کلامت را در جانمان لبریز سازیم.

حضرت محمد مصطفی در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شد، که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.

رسول خدا(ص) دین مبین اسلام را به مردمی عرضه کرد که جملگی در آتش جهل می سوختند و دعوت او چنان دلنشین بود که به سرعت دیوارهای جهل و خرافات را فرو ریخت و مردم فوج فوج به اسلام گرویدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.