تهران- ایرنا- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، دهه فجر را فرصتی بی‌نظیر در راستای جهاد تبیین و یادآوری حماسه‌های فراموش‌نشدنی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نسل جوان در ممانعت از پذیرش روایت‌های انحرافی و بعضا جعلی از انقلاب اسلامی در افکار عمومی دانست.

علیرضا کلانتر مهرجردی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با تاکید بر لزوم مشارکت مردم و دانشگاهیان در راهپیمایی دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه و مبتنی بر حضور یکپارچه اقشار مختلف مردم به رهبری حضرت امام خمینی (ره) متولد شد و بر همین پایه و مبنا هم طی ۴۵ سال گذشته با همه فراز و فرودها، با رای و مشارکت مردمی پیش رفته است.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان امام (ره) که فرمودند "این انقلاب متعلق به مردم است" افزود: این گزاره به طورحتم بیانگر اصل بودن این پایه و لزوم در میدان بودن و ماندن در آن است.

دانشگاهیان مصداق شعور و نماد تبیین خط اصلی در نقاط عطف تاریخی

عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی افزود: حضور مردم، بالاخص دانشگاهیان فرهیخته که نقشی راهبردی در شکل‌گیری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند، در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یادآور حماسه عظیم مردمی در بهمن ماه ۱۳۵۷ و بیعت مجدد مردم و دانشگاهیان با آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

وی ضمن تاکید بر نقش دانشگاهیان در حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دانشگاه به عنوان نهاد پیشرو و جهت‌دِه علمی و فرهنگی جامعه، همواره طی ۴۵ سال گذشته موتور پیشران تربیت متخصصان متعهد به انقلاب اسلامی و تولید علم بوده است؛ بنابراین دانشگاهیان نقشی برجسته در این انقلاب داشته و دارند و حضور آنها در کنار سایر اقشار مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلانتر مهرجردی با تاکید بر اینکه، دانشگاهیان مصداق شعور و نماد تبیین خط اصلی از خطوط فرعی در نقاط عطف تاریخی اند، گفت: در این میان ایام پیروزی انقلاب اسلامی از شگفتی های تاریخ معاصر کشورمان است که حضور و کنش گری دانشگاهیان انعکاس این معنا را تداعی می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه تاکید کرد: امروز در شرایطی که دشمنان با تمرکز بر احساسات توده های مردم با تمام قوا درصدد اصلی کردن فرعی ها و فرعی کردن اصلی ها هستند، حضور پررنگ دانشگاهیان در یوم الله انقلاب اسلامی پراهمیت و دارای پیام بیرونی است.

دلیل تاکید امامین انقلاب برای حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در پاسخ به این سوال که چرا امام (ره) و رهبر انقلاب همواره بر حضور باشکوه مردم در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرده اند، گفت: فهم این چرایی در این گزاره نهفته است که حضور پرشور در راهپیمائی ۲۲ بهمن دشمنان نظام را مایوس می کند.

کلانترمهرجردی افزود: همانگونه که گفته شد پشتوانه اصلی این انقلاب بزرگ در حقیقت مردم، حضور و حمایت آنان است و امامین انقلاب اسلامی همواره در سالیان مختلف بر آن تاکید داشته اند.

وی معتقد است: اگر این پشتوانه تضعیف شود دشمنان قسم خورده این نظام چشم طمع به دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دوخته و مترصد تعرض و جسارت خواهند شد؛ بنابراین حضور پرشور مردم موجب ناامید سازی دشمن از نقشه های شوم آنان خواهد شد.

حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایت مجدد از جمهوری اسلامی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین در پاسخ به این سوال که حضور حداکثری مردم در راهپمایی ۲۲ بهمن چه آورده ای برای کشور و انقلاب و از همه مهمتر خود مردم به همراه خواهد داشت نیز، آورده اصلی مشارکت بالای مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را حمایت مجدد از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های بلند حضرت امام و شهدای گرانقدر این انقلاب عظیم و تقویت پایه های مردم سالارانه آن دانست و افزود: از سوی دیگر این حضور موجب ضربه به دشمنان و بدخواهان مردم و کشور خواهد شد.

کلانترمهرجردی با بیان اینکه، در سال جاری دو انتخابات مهم شامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش رو داریم و دشمن نیز به دنبال کم رنگ سازی حضور مردم در آن است، افزود: بنابراین حضور قدرتمند و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن می تواند این نقشه تکراری دشمن را نقشه برآب سازد.

دهه‌فجر بهترین فرصت برای بیان حقایق انقلاب و جلوگیری از تحریف‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی به دنبال تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم روایت حقیقتی از وقایع انقلاب و جلوگیری از تحریف آن‌ها (جهاد تبیین) معتقدند دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای مردم و دستگاه ها برای عمل کردن به جهاد تبیین است نیز ضمن تایید این دیدگاه و با تاکید براینکه قطعا این گزاره، گزاره صحیحی است، گفت: جهاد تبیین یکی از موثرترین ابزارهای بازگویی حقایق انقلاب اسلامی و جلوگیری از تحریف انقلاب از مسیر راستین آن است که توسط امام خمینی (ره) ترسیم شده است.

کلانترمهرجردی معتقد است: دهه مبارک فجر فرصتی بی نظیر در راستای جهاد تبیین است تا ضمن یادآوری حماسه های فراموش نشدنی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نسل جوان، مانع از پذیرش روایت های انحرافی و بعضا جعلی از انقلاب اسلامی در افکار عمومی شویم.

تلاش حداکثری دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم

این استاد دانشگاه همچنین در خصوص اینکه، نوع عملکرد مسوولان در ایجاد گشایش های اقتصادی در حضور هرچه بیشتر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چه میزان موثر است نیز گفت: قطعا عملکرد مسوولان نقش مهمی در حضور و همراهی مردم دارد.

کلانترمهرجردی افزود: مدیریت اجرایی جهادی و راستین دولت ها و تلاش مستمر در کاهش آلام اقتصادی و معیشتی مردم می تواند آنان را به آینده انقلاب امیدوارتر کند.

وی ادامه داد: هرچند دولت سیزدهم میراث‌دار سوءمدیریت و انباشت مشکلات از گذشته است، اما حداکثر تلاش خود را معطوف به رفع مشکلات معیشتی مردم کرده است و به فضل الهی آثار آن در آینده نزدیک در بهبود شاخص ها دیده خواهد شد.