برگزاری دوره آموزشی جهاد دانشگاهی برای شناخت دقیق آمریکا

تهران- ایرنا- برگزاری دوره آموزشی "مطالعات آمریکا و نظام سلطه" برای آشنایی دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان با سیاست های بزرگترین نظام سلطه دنیا را می توان یکی از اقدامات ارزشمند معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، هدف اصلی از اجرای این طرح همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در واقع تبیین چهره واقعی آمریکا و آشنایی با پدیده افول، تربیت و توانمندسازی نیروی نخبگانی در حوزه آمریکاشناسی و مقابله با غربزدگی و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

دوره آموزشی جهاد دانشگاهی برای شناخت دقیق آمریکا منتشر شد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه، جهاد دانشگاهی به عنوان مولود این فجر، همواره در برنامه های گرامیداشت این دهه مبارک حضوری فعال داشته است، افزود: جهاد امسال نیز برنامه های گوناگونی را در بعد تبیینی و تهییجی برای حضور حداکثری دانشجویان و دانشگاهیان تدارک دید.

علیرضا کلانتر مهرجردی، یکی از برنامه های شاخص امسال جهاد دانشگاهی را برگزاری دوره های سراسری فرهنگی سیاسی شناخت واقعیات آمریکا و نظام سلطه با هدف آشنایی هرچه دقیق تر و بیشتر دانشجویان با دشمن شماره یک انقلاب اسلامی، یعنی آمریکای جهان خوار ذکر کرد.

وی درخصوص هدف اصلی اجرای دوره آموزشی "مطالعات آمریکا و نظام سلطه" اظهار داشت: این طرح ملی آموزشی در راستای اجرای بند یک ماده سه اساسنامه جهاد دانشگاهی با هدف مقابله با غربزدگی، استکبار و زنده نگهداشتن ارزش ها و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و برجسته کردن نقش این دستاوردها به عنوان یک معیار اساسی در سیاستگذاری ها و برنامه ها و تسری آن به مجموعه ارکان نظام و همچنین انتقال آن به نسل‌های آینده، توسط جهاد دانشگاهی با همکاری چند دستگاه مرتبط اجرایی شد.

وی در توضیح بیشتری افزود: این دوره آموزشی در واقع به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناخت دقیق دشمن از جمله آمریکا و آنجا که می فرمایند «مساله آمریکا یک مساله جدی است. آمریکا با ما دشمن است؛ این دشمنی هم با مجموعه نظام اسلامی است» برگزار شد.

دوره آموزشی جهاد دانشگاهی برای شناخت دقیق آمریکا منتشر شد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به زمان برگزاری این دوره از ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ به مدت پنج ماه با دعوت از اساتید مجرب که حتی سابقه زندگی در این کشور داشته اند، افزود: این دوره آموزشی به صورت حضوری و مجازی از روند تکامل تاریخی ایالات متحده آغاز و در ۱۵ جلسه دوساعته به مدت ۳۰ ساعت و در طول هفت هفته برای مخاطبان برگزار شد.

وی دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تمامی رشته ها، اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی در سراسر کشور و همچنین اعضای هیات علمی و پژوهشگران جهاد دانشگاهی را از جمله مخاطبان اصلی این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: افرادی که به صورت حضوری و مجازی این دوره آموزشی را گذراندند گواهینامه آموزشی معتبر دریافت می کنند.

به گفته کلانترمهرجردی، بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این دوره آموزشی، فراگیران پس از پایان دوره قادر خواهند بود به صورت دقیق و علمی نسبت به سیاست و حکومت در آمریکا آشنایی پیدا کرده و توانایی تحلیل مسائل این کشور را به دست آورند.

وی در ادامه با اشاره به سرفصل های این دوره آموزشی، تاریخچه و تکامل ایالات متحده، سیاست و حکومت در ایالات متحده، احزاب سیاسی در ایالات متحده، اقتصاد ایالات متحده، جایگاه نمایندگان در سیاستگذاری آمریکا، نقش رییس جمهور در ایالات متحده، سیاست خارجی و جهانی ایالات متحده، سیستم قانونگذاری ایالات متحده، سیستم حقوقی و قضایی ایالات متحده، آشنایی با پویایی‌های سطح ایالتی، آشنایی با موضوعات سطح فدرال، روابط آمریکا و اسرائیل، روابط آمریکا و بریتانیا، آمریکا و خاورمیانه و آمریکا و ایران را از جمله این سرفصل ها برشمرد.

انتشار مباحث مرتبط با دوره آموزشی مطالعات آمریکا و نظام سلطه در قالب یک کتاب

کلانترمهرجردی همچنین گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مباحث مطرح شده در دوره فرهنگی و آموزشی «مطالعات آمریکا و نظام سلطه» را در قالب یک کتاب برای استفاده مخاطبان منتشر کرده است.

دوره آموزشی جهاد دانشگاهی برای شناخت دقیق آمریکا منتشر شد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در بخش دیگری همچنین برگزاری برنامه نقد و بررسی نخبگانی آثار و کتب منتشرشده در باب انقلاب اسلامی در فضاهای دانشجویی را از دیگر اقدامات همکاران فرهنگی خود در جهاد دانشگاهی در سراسر کشور در دهه فجر امسال عنوان کرد.

کلانترمهرجری افزود: از دیگر برنامه های جهاد دانشگاهی، تبیین رسانه ای توسط خبرگزاری های ایسنا و ایکنا جهاد دانشگاهی است که به صورت پرونده ویژه همواره در این دو رسانه انقلاب اسلامی پیگیری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha