اردبیل - ایرنا - طرح گازرسانی به ۱۷۰ خانوار در ۱۰ روستای مشگین شهر به میمنت دهه مبارک فجر با حضور مردم و مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از گاز در منزل مادر شهید صفر پرورش در روستای نوری کندی محمود آباد مشگین شهر گفت: امروز علاوه بر این روستا، گاز روستاهای گنلوجه، چاخماق چخور، میدانلار، تیته باغی ، تیلکان، قیزیل قیه، یوزباشی، آق دیوار و ملی کندی نیز برای استفاده ۱۷۰ خانوار به بهره برداری می‌رسد.

میر سعید سید متین افزود: برای گازرسانی به این روستاها ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تعداد روستاهای گازدار شهرستان مشگین شهر ۲۴۶ روستا است و ضریب نفوذ گاز در بخش شهری مشگین شهر ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی آن بیش از ۹۶ درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای محرومیت زدایی از چهره استان بهره برده ایم و پس از چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، استان اردبیل در گازرسانی جزو استانهای سبز کشور است.

وی، شهرستان مشگین شهر را از قطب‌های گردشگری استان اردبیل دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های گاز طبیعی نوید بخش شکوفایی و رشد اقتصادی این شهرستان است.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع شده است.