قزوین - ایرنا - معاونت بانوان شورای وحدت استان قزوین حضور در انتخابات را بیانگر پایبندی مردم به انقلاب و کشور دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا کشور را به نقطه اوج موفقیت برسانیم.

بتول نظرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارکرد: داوطلبان باید وظایف خود را برای شهروندان روشن کنند، به دلیل اینکه هنوز مردم به درستی نمی دانند یک نماینده چه وظایف و اختیاراتی دارد، بنابراین آنان از بیان شعارها و وعده های خلاف واقع پرهیز کنند تا به اعتماد مردم خدشه ای وارد نشود.

وی ادامه داد: اگر احزاب در معرفی های کاندیداهای با صلاحیت نقش موثری داشته باشند این امر موجب می شود تا شهروندان نیز در شناخت سیاسی داوطلبان مورد نظر خود اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و با اطمینان خاطر به نمایندگان خود رای دهند.

نظرپور در خصوص رعایت اصول رقابت های انتخاباتی، تاکید کرد: یکی از مولفه های اصلی در برگزاری انتخابات پر شور و شکوهمند بدون تردید آن است که داوطلبان به چارچوب نظام اسلامی ایران پایبند باشند و اگر در میدان انتخاباتی چارچوب را بشکنند از اصول انتخاباتی خود خارج شده اند، از این رو بایستی صحنه رقابت را صحنه رفاقت بدانند و از اهانت و تخریب یکدیگر دوری کنند زیرا این کارها باعث خوشنودی دشمنان می شود.

این مسوول یادآورشد: قوانین و مقررات تبلیغات باید توسط داوطلبان رعایت شود چون مردم بیش از هر شخصیت دیگری انتظار رعایت قوانین را دارند و براساس قوانین تعریف شده در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان ورود به مجلس موظف به رعایت این قوانین شفاف و واضح هستند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در تبلیغات انتخاباتی، یادآور شد: در ابتدا باید تعریفی از رسانه ارایه داد زیرا امروزه ما با انواع رسانه از جمله نشریات نوشتاری، خبرگزاری ها، شبکه های اجتماعی، ماهواره، فضای مجازی و دیداری و شنیداری سر و کار داریم اما آن چیزی که می تواند در میدان انتخاباتی مشارکت حداکثری مردم را افزایش دهد، رسانه های امین و مورد وثوقی هستند که در طول مدت زمان انتخابات بتوانند به بهترین شکل ممکن به بیان رویدادهای انتخاباتی بپردازند و مردم را به آینده امیدوار کنند.

نظرپور با بیان اینکه عدم شرکت در انتخابات بدون تردید دشمنان نظام و انقلاب را خوشحال می کند، یادآورشد: این موضوع همانی است که دشمن به دنبال آن است، همانطور که شبکه های خارجی به دنبال این هستند که مشارکت به حداقل ترین شکل ممکن پایین بیاید، بنابراین باید حواسمان به این موارد جمع باشد.

معاونت بانوان شورای وحدت استان قزوین خاطرنشان کرد: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل اینکه بسیاری از تصمیم گیری ها و قانون گذاری ها در همین مجلس صورت می گیرد و از آنجایی که ۳۸ اصل از ۱۷۷ اصل قانون اساسی نیز به مجلس اختصاص داده شده است، و در نهایت اینکه از تمامی داوطلبان حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا به اصول اخلاقی پایبند باشند و در نهایت نیز شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

سهم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز چهار کرسی نمایندگی است.