تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

رشت -_ ایرنا _ گیلان امروز پنجشنبه در جشن مبعث سراسر شور و سرور شده و ۷۴ بقعه متبرکه استان مملو از حضور پرشور زائران در این عید بزرگ مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی ( ص) مناطق مختلف گیلان در جشن و سرور است؛ مردم با آذین بندی خیابان ها با پخش شیرینی و شربت این روز بزرگ را جشن گرفتند.

امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان اعم از بقعه متبرکه خواهر امام‌ رضا (ع) و امام زاده هاشم رشت، آقا سیدجلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه، امام زاده ابراهیم و قاسم آستارا و بی بی حوریه بندرانزلی از شب گذشته میزبان زائران در جشن های ویژه سالروز مبعث خاتم النبیین رسول اکرم (ص) است و امروز نیز ادامه دارد.

مردم مومن و خداجوی استان گیلان‌ با حضور در امام زادگان استان گیلان در جشن باشکوه مبعث پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) این روز را گرامی داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۷۴ بقعه متبرکه استان میزبان جشن های ویژه مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) است و برنامه های مختلف فرهنگی هنری در جریان برگزاری این جشن ها تدارک دیده شد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشن های مبعث رسول اکرم (ص) شب گذشته با حضور پرشور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد و این جشن ها امروز نیز در تعدادی از بقاع متبرکه استان برگزار شد و تا عصر هم ادامه دارد.

وی سخنرانی در رابطه با بعثت پیامبر اسلام (ص)، تواشیح و مولودی خوانی، پخش شربت و شیرینی را از اعم برنامه ها در سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در امام زادگان استان گیلان عنوان کرد.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است.