زنجان- ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: هم اکنون تردد در تمامی جاده‌های استان نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

سرهنگ مهدی میناخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو پیش بینی می شود حجم ترافیک در جاده های استان روند افزایشی داشته باشد.

وی از رانندگان وسائل نقلیه خواست مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از انجام تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ خودداری نمایند.

این مسوول انتظامی استان تاکید کرد: بیشترین وقوع تصادفات در محدوده یک تا ۳۰ کیلومتری شهرهای استان اتفاق می‌افتد که ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن به مقصد است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان ادامه داد: اغلب ترددهای استان در ۲ آزادراه مهم استان انجام می شود که با توجه با مسافت زیاد آنها توصیه می شود رانندگان وسایل نقلیه به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی اظهار داشت: رانندگان قبل از حرکت از مبدا برای اطلاع از وضعیت جاده های استان و کشور به سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir یا نرم افزار موبایلی ۱۴۱ مراجعه کنند.

میناخانی افزود: رانندگان در صورت تردد در جاده های کوهستانی حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان، ۴۱ دستگاه نظارت تصویری و ۷۸ دستگاه تردد شمار در جاده های استان فعال است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.