پردیس- ایرنا- بخشدار مرکزی پردیس گفت: به مناسبت عید مبعث و ایام الله دهه مبارک فجرجشنواره غذاهای سنتی در روستای کرشتِ پردیس برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، بابک رهنما روز پنجشنبه درحاشیه برگزاری جشنواره غذا در روستای کرشت به خبرنگاران گفت: به همت دهیاری و شورای اسلامی کرشت و پایگاه بسیج خواهران و با همکاری امور بانوان فرمانداری پردیس جشنواره غذاهای سنتی برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جشنواره ۳۶ نوع غذا از نوع محلی و رسمی توسط بانوان روستای کرشت مانند؛ کوکوسیب زمینی، کرایی ،انواع کشک بادمجان،خوراک ماهی ، انواع آش ها، چکرتمه، بریانی، کوفته، تهیه و برای حضور در رقابت به نمایش گذاشته شد.

بخشدارمرکزی پردیس گفت: هدف از برگزاری جشنواره غذا ضمن گرامیداشت دهه فجر و ایام فرخنده مبعث حضرت رسول(ص)، بها دادن به هنر آشپزی ، تشویق دختران دانش آموز به همکاری با مادر در آشپزی و ایجاد یک رقابت سالم و نشاط اجتماعی است.

رهنما ادامه داد: به مناسبت ایام فجر انقلاب برنامه های متنوع فرهنگی اجتماعی بصیرتی در بخش مرکزی پردیس به ویژه روستاهای کرشت و باغکمش برگزار شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره غذای سنتی در روستاها مردم را به پخت غذاها وخورشت های قدیمی و غذاهای سنتی که عطر بوی زندگی می دهد ترغیب می کند.

بخشدار مرکزی توضیح داد: فرهنگ سازی برای استفاده از غذاهای سنتی و با ارزش غذایی بالا و سالم و جلوگیری از مصرف بی رویه فست فودها و ترویج غذاهای سالم ایرانی،هدف اصلی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی است.

رهنما گفت: از سوی دهیاری و شورای اسلامی کرشت به کلیه شرکت کنندگان جوایز نقدی و به ۳ نفر از برگزیدگان جشنواره تقدیرنامه و جوایز نفیسی اهدا شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.