۸ تیر ۱۴۰۲، ۶:۲۸
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85154947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار پردیس: در هفته فرهنگی ظرفیت‌های هنری شهرستان به نمایش درآمد

پردیس - ایرنا - فرماندار شهرستان پردیس گفت: ظرفیت خوب فرهنگی و هنری این شهرستان با حمایت دستگاه‌های خدمات رسان در هفته فرهنگی به نمایش گذاشته شد.

محسن قضاتلو عصر چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی شهرستان پردیس اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب شهروندان از برنامه های اجرا شده در هفته فرهنگی، تداوم بخشی آن در فازهای جدید ۱۱،۵،۸،۹ مسکن مهر با برنامه های متفاوت در دستور کار قرار دارد.
وی از اجرای برنامه های جدید در روزهای آتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته حجاب و عفا ف در بوستان‏ها برنامه خواهیم داشت و در هفته ولایت و عید غدیر خم که عیدالاکبر است نیز برنامه های ویژه ای توسط شهرداری های پردیس، بومهن، سعید آباد در نظر گرفته شده که برگزار خواهد شد.

فرماندار پردیس ادامه داد: در حدود ۵۰ غرفه صنایع دستی و محصولات فرهنگی و استیج برنامه شامگاهی در محل برگزاری نمایشگاه فرهنگی در پارکینگ بهاران در طی هفته فرهنگی فعال بودند و ظرفیت هنری، صنایع دستی، نمایشی شهرستان را به خوبی به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس نیز در این آیین گفت: استفاده از مجموعه فرهنگی و هنری شهرستان به نحو مطلوب که برخی از آنها اجرای کشوری و بین المللی دارندیکی از مشخصه های بارز این هفته فرهنگی بود.
وی ادامه داد: فرهنگ به معنای مجموعه ای به هم پیوسته از ارزشها، سبک زندگی و سنت است و انسان را به کمال می رساند و در این نمایشگاه هنرمندان و کار آفرینان شهری و روستایی منابع فرهنگی ارزشمند خود را به نمایش گذاشتند.
بخشدار مرکزی پردیس نیز در این آیین گفت: بخشداری مرکزی پردیس به همت دهیاری و شوراهای اسلامی و پایگاه های بسیج روستاهای باغکمش، کرشت، اصطلک و واصفجان در سیاه چادر عشایری ظرفیت های روستاهای تحت پوشش را معرفی کرد.
بابک رهنما افزود: پذیرایی روزانه با آش رایگان از ۷۰۰ نفر ، توزیع شیرینی و پذیرایی با محصولات باغی اجرای بازیهای ؛چوب بازی ، بازیهای بومی محلی، قالیبافی،پخت نان در محل سیاه چادر، معرفی گچبری اسلامی ، نقش کاری روی چوب و اتاق خاطرات باغ موزه ربیعی بخش های پر طرفدار برگزار شده در سیاه چادر بخش مرکزی پردیس بود.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پردیس: تعامل بین بخشی یکی از عوامل موفقیت جشنواره هفته فرهنگی بود
حجت الاسلام مجید عبدالهی اظهار داشت: ادارات خدمات رسان شهرستان تعامل خوبی برای برگزاری جشنواره فرهنگی شهرستان داشتند و امسال هفته فرهنگی متفاوت با سالهای گذشته با رضایت بیش از پیش شهروندان برگزار شد.
وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی هنرمندان و محصولات صنایع دستی شهرستان است و در طول هفته فرهنگی ۵۰ غرفه هنری و صنایع دستی محصولات خود را ارائه کردند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: ورزشکاران و هیاتهای ورزشی رشته های مختلف مسابقات؛ شطرنج، طناب‌کشی ، چوب کشی ، مچ اندازی و فوتبال دستی در بخش بانوان و آقایان برگزار کردند.
کاظم شادمهر ادامه داد: ورزشکاران رشته های پارکور ،کاراته ،رزمی و جودو با اجرای حرکات نمایشی ساعات خوبی را برای بازدید کنندگان رقم زدند.
وی ادامه داد: اعضای هیات اتومبیل رانی و موتور سواری با موتورها و خودروهای ورزشی حرکات نمایشی برگزار کردند که مورد توجه و استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پردیس نیز در این آیین گفت: صنعتگران شاخص شهرستان درغرفه ها در رشته های مینا کاری، سفال ، سرامیک، قلم زنی،گچ بری سنتی، البسه محلی، پلاس بافی، چرم دوزی، ساخت سازهای سنتی ،تراش سنگ های قیمتی با اجرای هنرهای خود در غرفه ها حضور داشتند.
سمیه خاکپور خاطرنشان کرد: تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی برای بازدید کنندگان نمایشگاه جالب بود و بنا به گفته غرفه داران تعداد زیادی از بازدید کنندگان برای یادگیری هنرها ثبت نام کردند.
شهرستان پردیس با جمیعتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha