گرگان- ایرنا- فیلم سینمایی شه‌سوار روایت سبک زندگی یک خانواده حاشیه‌نشین و فقیر اما اصیل است که با وجود فقر و مشکلات اقتصادی، دست از اصول و اخلاق نکشیده است.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی شه‌سوار به کارگردانی حسین نمازی از جمله فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر است که در گیشه سینماهای گرگان قرار گرفته و تماشای آن خیلی از سینمادوستان را یاد فیلم قبلی این کارگردان یعنی شادروان می‌اندازد.

ماجرای این فیلم بین دو موضوع مرگ و عروسی در گردش است. در آستانه عروسی ملیحه (نمکی) و قهرمان (هیرو) که چهار بار به دلیل اتفاقات مختلف مرگ و میر به هم خوردند، این بار داشی که عموی بزرگ خانواده و یک شه‌سوار بوده از روی خر سقوط می‌کند و می‌میرد و در ادامه تلاش شیرزاد و گلزار برای به هم نخوردن عروسی ماجراهای ریز و درشتی را به وجود می‌آورد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

احترام کوچکترها به بزرگترها به ویژه احترام پسر به مادر وجه مثبت این فیلم است. در فیلم شه‌سوار حفظ سنت‌ها برای خانواده حاشیه‌نشین اما فقیر اهمیت ویژه‌ای دارد.

در فیلم شه‌سوار که به معضل فقر و حاشیه‌نشینی می‌پردازد، با وجود آنکه خانواده با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند همه دارایی خود را از دست داده و تمامی اعضای خانواده از بیکاری در رنج هستند با این وجود حفظ ارزش‌ها و حمایت و پشتیبانی از خانواده در سکانس‌های مختلف فیلم از نگاه سازنده پنهان نمانده است.

گرچه برخی هنردوستان و منتقدان، فیلم شه‌سوار را اثری خوب ارزیابی می‌کنند اما عده‌ای دیگر معتقدند کارگردان در این فیلم کار جدیدی را ارائه نکرده و شباهت زیاد آن به فیلم شادروان این اثر هنری را از رونق انداخته با این تفاوت که شادروان در رضایتمندی مخاطب بسیار موفق‌تر عمل کرده است.

مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر، گیتی قاسمی، سعید عطایان، ایمان برات‌پور، حافظ نبی‌زاده، مهرناز افلاکیان، ناهید استواری، با هنرمندی عزت‌الله رمضانی‌فر با حضور امیر دژاکام بازیگران فیلم شه‌سوار هستند.

مدرس انجمن سینمای جوانان گلستان در خصوص این فیلم به خبرنگار ایرنا گفت: از نگاه من شه‌سوار یک فیلم خوب است و به نظر می‌رسد در گیشه موفق باشد.

یوسف شفیق ادامه داد: حسین نمازی کارگردان فیلم شه‌سوار، زیر و بم سینمای مخاطب‌پسند ایران را خوب می‌شناسد و در فیلمنامه‌هایش فیلمنامه ثابت نیست.

وی با بیان اینکه فیلمنامه شه‌سوار مثبت یا منفی جلو می‌رود و فیلم از ریتم نمی‌افتد، بیان کرد: این فیلم از لحاظ داستانی و فضاسازی یک داستان مخاطب‌پسند است و برخی جاها مخاطب را می‌خنداند.

یکی از مخاطبان چهل‌ و دومین جشنواره فیلم فجر در گلستان در خصوص این فیلم گفت: داستان این فیلم برگرفته از زندگی عادی مردم و از دل مردم بود، به شخصه خیلی پسندیدم و معتقدم ارزش نگاه کردن داشت.

زهرا محبی که به اتفاق خانواده به تماشای فیلم شه‌سوار نشسته، افزود: موضوع فیلم جالب بود و در عین سادگی، حس دلنشینی به مخاطب می‌دهد. خانواده‌ام هم از دیدن این فیلم رضایت داشتند.

مخاطب دیگر جشنواره فجر چهل و دوم در گرگان در باره این فیلم اظهار کرد: اگرچه داستان فیلم برایم تکراری بود و به فیلم شادروان شباهت داشت اما در کل از قاب‌بندی و موسیقی فیلم رضایت داشتم.

رضا سرافراز با بیان اینکه فیلم شه‌سوار نگاه خیلی خوبی به موضوعات اجتماعی به ویژه موضوعات مربوط به حاشیه شهر داشت، تصریح کرد: با وجود نقاط مثبت فیلم اما به نظر می‌رسد سازنده از فیلم قبلی خود جدا نشده و هنوز در همان فضا و حال و هوا حضور داشت البته من فیلم شادروان را بیشتر می‌پسندم.

جشنواره فیلم فجر چهل و دوم که از عصر روز دوشنبه ۱۶ بهمن در سالن شماره یک و ۲ پردیس سینمایی کاپری و نیز سینما عصرجدید گرگان فعالیت خود را در گلستان آغاز کرد تا ۲۲ بهمن ماه جاری در استان ادامه دارد و ۱۶ فیلم در سه سالن و ۶ سانس در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰.۳۰ بر روی پرده می‌رود.

امروز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن و در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر چهار فیلم در سینما کاپری گرگان اکران می‌شود که ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه فیلم «شمشیر و اندوه» ساخته عماد رحمانی، فیلم «آسمان غرب» ساخته محمدعسگری ساعت ۱۸ عصر، «باغ کیانوش» ساخته رضاکشاورز ساعت ۲۰ و «رویاشهر» ساخته محسن عنایتی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پردیس سینمایی کاپری گرگان روی پرده نقره‌ای می‌رود.

همچنین در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان نیز در ساعت ۲۰ فیلم «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی و ساعت ۲۱ فیلم «احمد» ساخته امیرعباس ربیعی اکران می‌شود.

فروش بلیت فیلم‌های جشنواره، از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در چهار درگاه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سکوهای فروش بلیت آی‌تیک (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh۷.ir) نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.