آشتی دوستداران هنر هفتم گلستان با پرده نقره‌ای

گرگان- ایرنا- استقبال فراتر از انتظار گلستانی‌ها از اکران جشنواره فجر در ۲ شب آغازین نمایش این فیلم‌ها، نویدبخش آشتی دوباره علاقه‌مندان هنر هفتم با پرده نقره‌ای پس از چند سال انزوای ناشی از قرنطینه طولانی دوران کرونا است.

به گزارش ایرنا، هنر و نبوغ انسانی، سینما را به یکی از قدرتمندترین وسایل ارتباطی جهان تبدیل کرده که می‌تواند احساسات هر انسانی را برانگیزد و اثری که از هزاران صفحه متن و سخنرانی برنمی‌آید را در چند لحظه بر جان مخاطب بگذارد.

با وجود آنکه طی سال‌های اخیر شیوع کرونا و قرنطینه طولانی ناشی از آن، هنر هفتم را به گوشه رینگ کشانده بود اما سینماگران و هنردوستان معتقدند چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با حل نگرانی‌های مردم از ابتلا به این ویروس، جان تازه‌ای گرفته و استقبال مردم از گیشه‌های سینماهای گرگان را پرشورتر از همیشه پیش‌بینی می‌کنند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اکران ۱۶ فیلم در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر گلستان اظهار کرد: فیلم‌های فجر از ۱۶ بهمن ماه در ۲ نوبت عصر و شب در ۲ سالن سینما کاپری و یک سالن عصر جدید گرگان آغاز شده است و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

آشتی عاشقان هنر هفتم گلستان با پرده نقره‌ای

رضا یازرلو به استقبال گلستانی‌ها از جشنواره امسال فیلم فجر اشاره کرد و گفت: در جشنواره سال گذشته فیلم فجر، کشور به تازگی از بحران کرونا خارج شده بود و مردم استقبال چندانی از سینماها نداشتند اما اقبال مردم در ۲ روز نمایش فیلم، بیشتر از حد انتظار بود و امیدواریم میزان مخاطبان جشنواره در مقایسه با سال قبل به رشد ۲ برابری برسد.

وی گفت: گلستان از لحاظ تعداد سینما و صندلی‌ها وضعیت مطلوبی دارد و تلاش ما ارتقای کیفیت و کمیت سینما در استان است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تبدیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهرهای فاقد سینما خبر داد و گفت: در این راستا سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری متعلق به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در شهرستان‌های فاقد سینما به سالن‌های سینمایی تبدیل می‌شود.

یازرلو ادامه داد: تاکنون سالن‌ مجتمع‌های فرهنگی و هنری علی‌آبادکتول و بندرترکمن به سینما تبدیل شده و سالن مجتمع فرهنگی و هنری رامیان تا پایان سال جاری و مجتمع فرهنگی و هنری آق‌قلا سال آینده به مجموعه سینمایی استان افزوده خواهد شد.

رییس انجمن سینمای جوانان گلستان‌ هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره فجر ویترین سینمای کشور است و برگزاری این جشنواره همیشه موجب حضور اقشار مختلف جامعه از جمله هنرمندان، فیلم‌سازان و علاقه‌مندان به هنر هفتم در سینماهای استان شده است.

آشتی عاشقان هنر هفتم گلستان با پرده نقره‌ای

مهدی صاحبدل استقبال گلستانی‌ها از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را بسیار پرشور خواند و افزود: در ۲ روز نخست جشنواره فیلم فجر شاهد حضور جمع زیادی از هنرمندان و فعالان سینمایی در سینماهای گرگان بودیم و به نظر می‌رسد با کمرنگ شدن اضطراب شیوع کرونا استقبال سینمادوستان بیشتری هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۶ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد، یادآور شد: حال سینماهای کشور را در جشنواره فجر چهل و دوم مطلوب می‌بینم و تاکنون فروش بسیاری از فیلم‌ها رکورد زده است.

رییس انجمن سینمای جوانان گلستان‌، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور دانست و گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای فیلم‌سازانی است که نخستین فیلم تولیدی آنها روی پرده سینما می‌رود.

صاحبدل از برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فجر در پردیس سینمایی کاپری گرگان خبر داد و تاکید کرد: این نشست‌ها هر شب پس از اکران فیلم‌ها به طور زنده از بستر فضای مجازی پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت فیلم‌های امسال جشنواره فجر مطلوب است، گفت: از آنجا که برخی فیلم‌ها برای نخستین بار در جشنواره اکران می‌شوند قبل از ندیدن، نمی‌توان راجع به کیفیت این فیلم‌ها نظر داد با این حال آثار خوبی به این جشنواره آمده است که بر کیفیت آن می‌افزاید.

رییس انجمن سینمای جوانان گلستان‌ جای خالی برخی از فیلم‌های شاخص و پربیننده را یکی از خلاهای جشنواره فیلم فجر گلستان برشمرد و توضیح داد: برخی از فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال مردم قرار بگیرد به دلیل ترافیک و تعدد فیلم‌ها اکران نمی‌شود که انتظار ما افزایش تعداد فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر است.

وی با اعلام این خبر که شهرهای فاقد سینما در گلستان صاحب سینما می‌شوند، گفت: در شهر گرگان ۲ پردیس سینمایی استاندارد وجود دارد که افزون‌بر فضای فیزیکی مناسب، از کیفیت پخش بالایی برخوردار هستند و همین مساله استقبال خوب مردم از جشنواره را به همراه داشته است.

آشتی عاشقان هنر هفتم گلستان با پرده نقره‌ای

در نخستین روز فعالیت جشنواره فیلم فجر در گلستان، فیلم‌های «ظاهر»، «آپاراتچی»، «باغ کیانوش»، «شه‌سوار»، «نبودنت» و «دروغ‌های زیبا» در ۲ سالن سینما کاپری و یک سالن سینما عصر جدید گرگان اکران شد که با استقبال پرشور تماشاگران و سینمادوستان همراه بود.

همچنین دومین روز از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گلستان روز گذشته در پردیس سینمایی کاپری و پردیس سینمایی عصرجدید با اکران ۶ فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف به کار خود پایان داد.

گلستانی‌ها در دومین روز از جشنواره فیلم فجر با حضور در سینماهای گرگان به تماشای فیلم‌های «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی، «شکار حلزون» به کاردانی محسن جسور، «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری، «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجاد حسینی، «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و«آپاراتچی» به کارگردانی علی طاهرفر نشستند.

همچنین امشب ۱۸ بهمن در سومین شب اکران فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در گلستان، فیلم‌های «قلب رقه» ساخته خیرالله تقیانی‌پور، «آپاراتچی» ساخته قربانعلی طاهرفر،«شه‌سوار» ساخته حسین نمازی، «آسمان غرب» ساخته محمدعسگری، «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی، «شکار حلزون» ساخته محسن جسور در پردیس سینمایی عصرجدید و کاپری گرگان روی پرده سینما می‌رود.

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در ۲ پردیس سینمایی کاپری و عصر جدید و سه سالن و سه سانس در ساعت‌های ۱۷ و ۳۰ دقیقه، ۱۸، ۱۸ و ۳۰ دقیقه، ۲۰، ۲۰ و ۳۰ دقیقه و ۲۱ اکران می‌شود.

فروش بلیت فیلم‌های جشنواره، از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در چهار درگاه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سکوهای فروش بلیت آی‌تیک (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh۷.ir) نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha